"אנחנו רואים גידול ברמת הסיכון באשראי הקמעונאי וזה נכון לכל המערכת הבנקאית. יש משמעות לעלייה ברמת המינוף ולגופים החוץ־בנקאיים המייצרים מינוף נוסף. כך אומרת ל"מעריב־השבוע" מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק עמינח, בעקבות פרסום הדוחות הכספיים. לדבריה, "ייתכן כי אחת הסיבות לכך הן הוראות רגולטוריות המקלות את הליכי פשיטת הרגל אם כי אנשים אינם מעוניינים להגיע למצב כזה. כל ההוראות שמקשות על גבייה וניהול אשראי מתגלגלות בסופו של דבר לסיכון יותר גדול בתיק".
בתשובה לשאלה האם הדבר נכון גם לתחום המשכנתאות הוסיפה עמינח: "במשכנתאות לא רואים עלייה בסיכון ונראה מאוד יציב. זה יקרה רק אם נראה שינוי משמעותי בריבית או באבטלה". עוד הסבירה המנכ"לית כי, "תיק האשראי של הבנק ממשיך להפגין עוצמות היסטוריות ומדובר בבנק היחיד שלא גדל בהפסדי האשראי. מדובר בתיק 'נקי' שכולל החזרי אשראי בגין שנים קודמות (מה שמכונה "ריקברי" - י"ש)".
במהלך הראיון הכחישה המנכ"לית את ההערכות כי היא מתכננת פרישה מעבודתה בבנק: "בכל שנה אני צריכה להגיד מחדש שאני ממשיכה. אפסיק לנהל כשארגיש שמיציתי את העשייה והאתגרים שעומדים בפני", הדגישה רוסק עמינח.

בתשובה לשאלה היכן עומדות תוכנית המכירה של לאומי קארד, אמרה המנכ"לית כי "אנחנו מחכים שבנק ישראל יקבע את שיעור העמלה הצולבת. המכירה לא תתחיל לפני שהמשקיעים ידעו מהם כללי המשחק. כבר היו אלינו פניות לאורך השנים, אבל השאלה היא מתי תהיה בהירות. לצורך קידום המכירה שכרנו את בנק ההשקעות גולדמן זאקס".
יצוין כי בנק לאומי סיים את 2016 ברווח של 2.8 מיליארד שקל, בדומה לתקופה המקבילה. מדובר ברווח הגבוה ביותר במערכת הבנקאית. עוד יצוין כי זוהי השנה השנייה ברציפות שלאומי מציג רווח גבוה מזה של בנק הפועלים. הרווח מהווה תשואה של 9.3% על ההון העצמי שהסתכם 
ב־31.3 מיליארד שקל.
בזכות השיפור ביחס הלימות ההון (11.15%), לאומי צפוי לחזור, בפעם הראשונה משנת 2010, לחלק דיווידנד במזומן כאשר התוכנית היא לחלק, החל מהרבעון הראשון של 2017, כ־20% מהרווח. מהדיווידנד ייהנו גם העובדים שהמירו מענקי יובל במניות וגם הציבור הרחב של בעלי המניות.
כאשר הוצגו הדוחות בדירקטוריון, הדגישה רוסק עמינח כי, "זוהי הפעם הראשונה שאני מרוצה מהתוצאות ולא רק אופטימית ביחס לעתיד". 

סניף בנק לאומי. צילום: ישראל פוסט
לאומי הנו הבנק הישראלי היחיד שסיים את פרשת חקירת הרשויות האמריקאיות, וגם פרשות דומות, שנוהלו מול הרשויות בשווייץ ובלוקסמבורג. סיומן של הפרשיות מוריד עננה משמעותית מעל ההנהלה. העובדה שבנק לאומי פתר את בעיית ההון תאפשר לו להיות אגרסיבי יותר במתן אשראי - הן בתחום הנדל"ן ובתחומי עסקים אחרים.
על פי הנתונים, הבנק הציג תוצאות משופרות בכל סעיפי הליבה; כולל הכנסות מריבית, ירידה של 4% בהפרשות להפסדי אשראי, התייעלות וירידה של 300 מיליון שקל בהוצאות השכר. עוד עולה כי במהלך 2016 פרשו אלף עובדים, 300 יותר מההערכות הראשונות, וזו בשל סגירת פעילויות ופרישה מרצון.
בסך הכול פרשו מהבנק בחמש השנים האחרונות 2,300 עובדים. הכנסות מרווחי מימון והכנסות מריבית גדלו ב־6%, בין השאר בזכות תמהיל נכון יותר של התיק, שכולל יותר אשראי קמעונאי ופחות אשראי עסקי, וניצול נכון יותר של ההון, במיוחד בתחום המשכנתאות.
לדברי רוסק עמינח, "התוצאות משקפות הבשלת מהלכים ארוכי טווח בלאומי. את האסטרטגיה התווינו כבר לפני מספר שנים. העקביות שלנו ביישום, השינויים הארגוניים וההגדרה הברורה של סדרי העדיפויות, הביאו אותנו גם לעמדה מצוינת בהתמודדות עם אתגרי השנים הבאות".
יו"ר הדירקטוריון, דוד ברודט, הוסיף כי, "השנה האחרונה עמדה בסימן שינויים רבים שנגזרו משני מחוללים עיקריים; עמידה ביעדים רגולטוריים, והמשך יישומו של בנקאות חדשנית. סיימנו את הטיפול בפרשת הלקוחות האמריקאיים". עוד הוסיף כי, "ההתפתחויות בכלכלה הישראלית והעולמית, ברגולציה ובטכנולוגיה, מעמידות אתגרים חדשים ויוצרים אקלים סוער ומשתנה לבנק".