ממשרד האוצר נמסר היום (שלישי) כי ועדת המינויים של נציבות שירות המדינה בראשות השופטת בדימוס בלהה גילאור החליטה לא לאשר את מועמדותו של יאיר שמיר לתפקיד יו"ר הדירקטוריון בתעשייה האווירית. את מועמדותו הציע שר הביטחון אביגדור ליברמן, ששמיר היה שר מטעם סיעתו בקדנציה הקודמת ולאחרונה עלו טענות נגד מינויו של שמיר על רקע זה.



מטעמו של ליברמן נמסר שהופתעו מההחלטה אך עדיין לא נמסרה תגובה רשמית. ביטול המינוי נעשה בתקופה סוערת בתעשייה האווירית על רקע המעצרים והחקירות של בכירים בוועד העובדים החשודים בעבירות שחיתות וקשרים פוליטיים לתנועת הליכוד.



לפני כשלושה חודשים אושר בממשלה מינויו של השר לשעבר, זאת למרות הסתייגויותיהם של יועצים משפטיים ובהם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט. אלה טענו ששמיר אינו יכול לשמש במקביל גם יו"ר התעשייה האווירית וגם יו"ר דירקטוריון נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים).



ממינוי זה הסתייג גם מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב שהיה סבור שהמינוי, שהציע שר הביטחון אביגדור ליברמן, נעשה על סמך קשריו המפלגתיים של שמיר, אשר כיהן כשר וח"כ מטעם המפלגה.



שר הביטחון אביגדור ליברמן תקף את החלטת הוועדה שהחליטה לפסול את המינוי. מלשכת שר הביטחון נמסר: "יאיר שמיר הינו המועמד הראוי והמתאים ביותר לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית. שמיר הוא טייס חיל האוויר לשעבר וכיהן במשך שתי כהונות כיו"ר התעשייה האווירית בהצלחה רבה, קידם ותרם לחברה.בנוסף לכך שמיר גם כיהן בתפקידים ביטחוניים וכלכליים בכירים ביותר בממשלה ובמשק. לאור זאת אנו סבורים כי החלטת הוועדה למינוי בכירים היא החלטה תמוהה ומוטעית. מכיוון שלא קיבלנו עדיין את נימוקי הוועדה נמתין לראותם ולאחר שנלמד אותם נחליט באילו צעדים לנקוט".