לאחר שאתמול נחשף כי רשת High Q, רשת להוראת פסיכומטרי, בגרויות ועוד עומדת בפני פירוק, היום (ראשון) הוגשה הבקשה למפרק זמני ולפירוק החברה בבית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט איתן אורנשטיין נתן צו פירוק זמני ועורכת הדין קרן רייכברך סגל מונתה למפרקת זמנית. בנוסף, נקבע דיון המשך ל-23.4.



אלפי תלמידים יפגעו מקריסת הרשת וקרן, שבתה הייתה אמורה להתחיל קורס פסיכומטרי בעוד חודשיים, כועסת על התנהלות חברת האשראי וכתבה כי "פנינו בדרישה לבטל עיסקת אשראי שעל פיה התחייבנו לשלם עבור קורס פסיכומטרי לבתנו, אשר אמור להתחיל בחודש יוני 2017. עד כה שילמנו תשלום אחד מתוך 10 תשלומים ודרשנו לעצור מיידית את התשלומים.



"למרות שברור לנו כי הקורס כבר לא ייפתח וכי לא תינתן התמורה בעיסקה, סירבה החברה להיענות לדרישתנו לביטול העיסקה. זוהי אטימות מוחלטת, כל חסכונותיה של בתנו בת ה-16.5 יועברו לחברה שעומדת ככל הנראה לקראת פירוק. זוהי העדפה מעוותת של עניינה של חברה על סף פירוק, שללא בושה ממשיכה לגבות כספים עבור קורסים שלא יתקיימו, ככל הנראה על פני טובת הלקוחות, שנותרים ללא הכסף וללא הקורס".



בתוך כך, החברות המתחרות עם High Q הודיעו כי ינסו לסייע לאלפי התלמידים. חברת יואל גבע מסרה כי "כדי לסייע לתלמידי היי קיו הקורסת במצוקתם, יצרנו עבורם אפשרות חסרת תקדים להשתלב בקורסים שלנו (בגרות ופסיכומטרי). אם אתם מכירים מישהו שרשום לקורס ששוקל כעת את צעדיו להמשך - שתפו אותו, הוא יודה לכם".



בהודעת חברת "קידום" נכתב כי "אנחנו בקידום מבינים את מצוקת תלמידים והעובדים בחברה שנקלעה לקשיים. כחברה הגדולה והוותיקה בתחום, חובתנו לסייע ככל יכולתנו כדי שההכנה לבחינות לא תפגע. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו על מנת שנוכל למצוא יחד את הפתרונות הראויים במהירות האפשרית".


כזכור, עתיד הרשת שקיימת כבר 34 שנים מוטל בספק, לאחר שעובדיה הגישו את הבקשה למפרק זמני ולפירוק החברה. מדובר בחברה בת למעלה מ-30 סניפים ברחבי הארץ, 220 עובדים וכ-2,000 תלמידים.



עו"ד חיות גרינברג, המייצגת את ההעובדים בחברה בבקשה לפירוק, סיפרה אמש ל"מעריב-אונליין" כי "למעשה החברה הודיעה לעובדים שהיא לא יכולה להמשיך ולממן את הפעילות שלה ואין לה אפשרות לשלם את השכר של חודש מרץ. בעקבות כך העובדים פנו אליי ואתמול כבר הכנו את כל הבקשות המתאימות". עוד אמרה עו"ד גרינברג כי "ממה שאני יודעת מהעובדים זה שלפחות בשנה האחרונה נעשו ניסיונות להבריא, לצמצם, לייעל את החברה - צומצמו קורסים ונסגרו סניפים וכנראה שזה לא ממש עזר".