שבועיים לאחר שנחשף כי רשת High Q, רשת להוראת פסיכומטרי, בגרויות ועוד עומדת בפני פירוק, היום (שישי) פורסם כי נמצאה רוכשת לרשת - חברת גלובל יוניברסיטי סיסטם. מדובר ברשת בינלאומית של מוסדות להשכלה גבוהה, המספקת מגוון רחב של תוכניות, כולל תוכניות לתואר ראשון, תוכניות לתואר שני, הכשרה מקצועית, הדרכה בשפה האנגלית ועוד.



המפרקת, עו"ד קרן רייכבך סגל ממשרד איתן מהולל שדות, הוציאה בקשה דחופה בבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו לשופט איתן אורנשטיין, לגבי הליכי מכירת פעילות החברה ונכסיה וכן בקשה דחופה לאישור המכירה. על פי הבקשה, החברה תימכר בכ-3.3 מיליון שקל במזומן ונדרש אישורו של בית המשפט המחוזי. עוד נכתב כי הבקשה הוגשה בהסכמת העובדים וכי "היא מאפשרת פתרון מיידי לכל תלמידי הרשת, העסקה של 90% מעובדיה, תשלום מיידי של מחצית משכורת חודש מרץ שלא שולמה לעובדים וכן תמורה לקופת הפירוק".



כזכור, עתיד רשת היי קיו הקיימת כבר 34 שנים היה לא ברור לאחר שעובדיה הגישו בקשה למפרק זמני ולפירוק החברה. מדובר בחברה בת למעלה מ-30 סניפים ברחבי הארץ, 220 עובדים וכ-2,000 תלמידים. לאחר שהוגשה הבקשה לפירוק, החברות המתחרות עם High Q הודיעו כי ינסו לסייע לאלפי התלמידים וחברת "קידום" מסרה כי היא מציעה לקלוט את התלמידים והמדריכים. בהודעת החברה נכתב: "בעקבות קריסתה של חברת High Q מודיעה קידום על קליטת התלמידים וצוות המורים לשורותיה: כל סטודנט שיגיע עם מסמכים ששילם ל-High Q יקבל קורס ב-1000 שקלים, הנחה של כמעט 80% (קורס מלא, עם ציוד מא'-ת'). קבוצת קידום מציעה לקלוט את כל המדריכים ובנוסף, מבקשים ממאות המרצים שפוטרו לפנות למשרדי 'קידום'".



חברת יואל גבע פרסמה הודעה בה נכתב כי "כדי לסייע לתלמידי היי קיו הקורסת במצוקתם, יצרנו עבורם אפשרות חסרת תקדים להשתלב בקורסים שלנו (בגרות ופסיכומטרי). אם אתם מכירים מישהו שרשום לקורס בהיי קיו ששוקל כעת את צעדיו להמשך - שתפו אותו, הוא יודה לכם".