סמנכ”ל הכספים בטבע אייל דשא בדרך החוצה מהחברה וקיבל הצעה לכהן כמנכ”ל ישראכרט. הפרישה של דשא מענקית התרופות מגיעה שלושה חודשים בלבד לאחר שמנכ”ל טבע ארז ויגודמן הודח מתפקידו על ידי הדירקטוריון. על פי ההערכות, יחסיו של דשא עם ממלא המקום הזמני יצחק פטרבורג לא היו תקינים. דשא חיפש הזדמנויות ניהוליות חדשות לאחר שמיצה את עצמו בטבע.



על פי ההערכות, הוא קיבל כבר לפני שבועיים הצעה מאריק פינטו, מנכ”ל בנק הפועלים, לשמש בתפקיד יו”ר דירקטוריון חברת האשראי ישראכרט, והוא צפוי להיענות לה בחיוב.



התשובה תלויה בין השאר בתנאים שיוצעו לו בישראכרט ובשאלה אם יקבל פיצוי מסוים על עזיבתו את טבע. על רקע זה, ביקש פינטו את אישור בנק ישראל לדחיית המינוי של יו”ר חברת האשראי, שאמור היה להתבצע עד סוף חודש מרץ.



בכל מקרה, המינוי מצריך את אישור הדירקטוריון ואת הסכמת המפקחת על הבנקים. אם דשא ייענה להצעה, מדובר בהחלט במינוי מפתיע, שכן אין לו שום ניסיון בתחומי הקמעונאות הפיננסית. עם זאת, ייתכן שניסיונו בתחומי הכספים והיכרותו עם השווקים הרלוונטיים עשויים לסייע לו בתפקיד החדש.



דשא מסיים את תפקידו בטבע בעיתוי קריטי, ומדובר בבשורה שלילית לבעלי המניות. זאת לאחר שמניות טבע צנחו לשפל חדש, בין השאר על רקע בעיות בתעשיית התרופות הגנריות בארה”ב. החברה נכשלה עד כה בניסיונותיה למנות מנכ”ל קבוע, והעובדה שפטרבורג ממשיך כבר מספר חודשים בתפקידו הזמני מעידה על הקושי הרב של ועדת האיתור למצוא מנכ”ל שמוכן להיכנס לחברה, הזקוקה באופן נואש לשיקום.