הסכם קיבוצי חדש נחתם הערב (חמישי) בחברת פלאפון וסיים את סכסוך העבודה בחברה. ההסכם החדש, אשר נחתם בבית ההסתדרות, כולל בין היתר: תוספות שכר, קליטת עובדי קבלן להעסקה ישירה, תגמול נוסף לעובדים בהתאם לעמידה ביעדי החברה, הסדרת סוגיות ניהוליות המאפשרות לחברה לפעול בשוק תחרותי, הגדלת בסיס ההפרשות לפנסיה, מלגות לימודים לעובדים, שיפור בתנאי הרכב לעובדים הזכאים וקיצור התקופה הנדרשת לקבלת קביעות בחברה.



על ההסכם חתמו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל פלאפון רן גוראון, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, ויו"ר ועד העובדים בחברת פלאפון, ברק לוי. תוקפו עד ליום 31.12.2019 והוא פרי תהליך ממושך ומורכב של משא ומתן בין הצדדים. הנהלת פלאפון הסכימה לבקשת נציגות העובדים וההסתדרות, להעביר במהלך תקופת ההסכם קרוב ל-50 עובדי קבלן ומיקור חוץ להעסקה ישירה. בין העובדים נמנים כל עובדי האחזקה והניקיון בבניין המטה של החברה וכ-20 עובדי מיקור חוץ בחטיבות ההנדסה ומערכות מידע.



ההסכם כולל בין היתר תוספת שכר בגובה ממוצע של 9% עד סוף 2019, לכל העובדים שהוותק שלהם בחברה גדול משנה וחצי. על פי ההסכם, פלאפון תמשיך ותשלם בכל שנה בונוס שנתי לעובדים, בהתאם לעמידה ביעדי החברה. בכל אחת משנות ההסכם, שהחברה תעמוד בהן ב-95% מיעדיה, העובדים יקבלו בונוס מלא בגובה ממוצע של משכורת חודשית.



יושב ראש ההסתדרות בירך את עובדי פלאפון ואמר כי "ההסכם החדש לא רק משפר את תנאי העובדים אלא מקדם שוויון ומשקף ערכים חברתיים אמיתיים". מנכ"ל פלאפון, הוסיף כי "היום מתחיל עידן חדש ביחסי העבודה בפלאפון שמושתת על כבוד הדדי ושיתוף פעולה, מתוך ראיית טובת החברה ויכולתה לתפקד בשוק תחרותי". יושב ראש ועד עובדי פלאפון ציין: "לכל אורך הדרך חזרתי ואמרתי כי הנכס האמיתי של החברה הוא העובדים שלה, ולכן נאבקתי להשגת הסכם קיבוצי ראוי ומכובד אשר מעניק לנו תנאי העסקה טובים ומשופרים".