החל ממחר בשעות הצהריים תפעיל רשות שדות התעופה מודל של "מחירון מופחת" בנסיעות מוניות מנמל התעופה בן גוריון, שיאפשר את הוזלת התעריפים בכ-12%. במסגרת מודל הפעלת "המחירון המופחת" תוכל כל מונית הרשומה כחוק לאסוף נוסעים מנתב"ג, כפי שהונהג מסוף חודש מאי, עם תום הזיכיון של חברת מוניות הדר-לוד.



במטרה להוזיל לצרכן את מחיר הנסיעה במוניות מנתב"ג, רשות שדות התעופה תפטור את נהגי המוניות מתשלום כולל של 10.80 שקל לכל נסיעה.


ברשות הבהירו שהפטור משתי האגרות נועד להוזיל את המחיר לנוסעים ב-12% מהמחירון של משרד התחבורה לכ-70 יעדים ברחבי הארץ. נהגי המוניות שיקבלו את הפטור ויפחיתו 12% מהתעריף, יוכלו לאסוף את הנוסעים הנכנסים לארץ ממפלס היציאה מאולם מקבלי הפנים (מפלס G) ובכך לקבל קדימות באיסוף הנוסעים מנתב"ג.



נהגי מוניות שלא יתנו את ההנחה לא יהיו רשאים לאסוף נוסעים מאולם הכניסה והם יאלצו לעלות לקומת הביניים (מפלס 2 המיועד לתחבורה ציבורית) וזאת, לאחר רישום ותשלום. ברשות שדות התעופה מעריכים שההסדר החדש יביא להוזלה בפועל של התעריפים. על פי ההערכות במהלך עונת הקיץ צפוייה תנועת שיא של נוסעים בנתב"ג, עם ממוצע של כ-100 אלף נוסעים ביממה.



ברשות שדות התעופה הבהירו שההסדר החדש יהיה בתוקף עד לפרסום המכרז וכניסת זכיין חדש לנתב"ג. בעקבות המכרז הקודם, שהביא להוזלה של 31% בתעריפים, במוניות הדר לוד, שזכו בו ביחד עם חברת "גט", החליטו לפרוש ממנו. זאת, בעקבות דרישת הנהגים שטענו שההוזלה חדה מידי ותפגע בהכנסתם משמעותית.