רבבות הישראלים שתקועים בפקקים אין־סופיים מדי יום, בדרכם לעבודה ובחזרה לבתיהם, בוודאי ישמחו לזכות לתשובות ולפתרונות יצירתיים מצד הממשלה, שבינתיים מספקת תעסוקה בעיקר לאלו העוסקים בענף הבנייה. במהלך מסיבת העיתונאים שכינס אתמול שר האוצר משה כחלון, הודה ראש מטה הדיור אביגדור יצחקי כי סוגיית התחבורה "עדיין מפגרת מאחורי תנופת הבנייה". הבעיה הופכת לאקוטית במיוחד כאשר מדובר בצירי התנועה המרכזיים שמובילים לתל אביב בשעות הלחץ - בבוקר ואחר הצהריים. מצד אחד, ישנה תנופת בנייה מואצת במעטפת הסובבת את תל אביב, אולם מאידך לא סופקו פתרונות תחבורתיים מתאימים, כאשר נסיעה מראשון לציון למרכז תל אביב למשל נמשכת בשעות הבוקר העמוסות למעלה משעה. 

שר התחבורה ישראל כץ חנך בשנים האחרונות עשרות פרויקטים תחבורתיים ענקיים, כאשר בימים אלו מתנהל פרויקט הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן ובעתיד יחלו גם העבודות על הקו הירוק והקו הסגול, לצד בניית קו הרכבת המהיר בין תל אביב לירושלים. למרות כל זאת, מדובר בטיפה בים, שלא לדבר על פרק הזמן הממושך עד שמרבית הפרויקטים צפויים להסתיים. 

ללא בנייה מיידית של תחנות רכבת באזורים מרכזיים בערים מחוץ לתל אביב, יצירת תחבורה ציבורית יעילה ומרושתת, הוספת קווים חדשים ותגבור מערך הרכבות והאוטובוסים – מצוקת התחבורה רק תלך ותחמיר והפקקים יתארכו מדי בוקר עד אשדוד, נתניה ומודיעין. 
 
גם הנתיבים הציבוריים (נת"צים) לא יושיעו, מהטעם הפשוט שכל עוד אין מספיק קווים ואוטובוסים ותחנות הרכבת מרוחקות, הנהגים ימשיכו "לבלות" שעתיים ביום בפקקים. זה הזמן להתחיל לשקול תוכנית חירום לאומית להגברת יעילות התחבורה הציבורית.