שאול אלוביץ' מסתבך: בית משפט השלום בתל אביב, קבע היום (רביעי) כי בעל השליטה בחברת בזק יורחק מהחברה ומחברת יורוקום ולא ייצור קשר עם נושאי משרה בחברה עד ליום שישי. בנוסף ייאסר עליו לצאת מן הארץ למשך חצי שנה. שני חשודים נוספים, בהם מנכ"ל יס, רון אילון, נשלחו למעצר בית.



רשות ניירות ערך חשפה במהלך הדיון כי אלוביץ', ובכירי יס, אילון ומנהל הכספים של החברה, מיכאל ניימן, חשודים בעבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות מנהלים בתאגיד, קבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט ועבירות דיווח. החשדות נוגעים להטיית השווי הכלכלי בעסקת רכישת אחזקות הפרטיות של אלוביץ ביס (דרך יורוקום הפרטת שבבעלותו, י.ש) על ידי חברת בזק, שנמצאת בשליטתו, אך לא בבעלותו המלאה.



היועץ המשפטי של הרשות, עו"ד ערן שחם שביט, טען בדיון שקודם לעסקה בוצעו פעולות מלאכותיות שונות, שהשפיעו על הדוחות הכספיים של בזק, שדווחו ופורסמו בסופו של דבר בצורה מטעה למשקיעים. לטענת הרשות, אלוביץ' פעל בניגוד עניינים בהיותו משני עברי המתרס (הן בבזק והן ביורוקום, י.ש). לדברי בא כוחה של הרשות מדובר בחשדות חמורים. החקירה נמצאת בראשית הדרך ורשימת החשודים ארוכה. בכוונת הרשות לרדת לחקר האמת, הוסיף.

בתנאי השחרור של אלוביץ' נקבע על ידי השופטת רונית פוזננסקי כץ, כי הוא יתייצב לחקירה בכל עת שיידרש, תיאסר עליו כל גישה וחדירה לחומרי מחשב מכל מקור שהוא הקשורים לחברה ו\או לחקירה עד לקבלת היתר מהרשות לניירות ערך והוא יפקיד 5 מיליון שקלים כערבות בנקאית על מנת להבטיח את כל תנאי השחרור. 

בנוסף למעצר הבית, אילון יפקיד ערבות של 1.5 מיליון שקלים ואילו ניימן, שישהה גם כן במעצר בית עד יום שישי, יפקיד ערבות של 700 אלף שקל ויותר לו להיפגש עם עורכי דינו. 

ז׳ק חן ומיכל רוזן-עוזר, עורכי הדין המייצגים את שאול אלוביץ', מסרו: "אלוביץ' משתף פעולה באופן מלא עם הרשויות ומסר את כל המידע שביקשו. אנו מאמינים שכאשר הרשויות יבדקו את החשדות לעומקם, יגיעו למסקנה החד משמעית שאלוביץ' פעל ללא רבב. מטבע הדברים, לא נוכל להתייחס לפרטי החקירה מעבר לכך".

עו"ד נוית נגב, באת כוחו של אילון, אמרה במהלך הדיון כי "הוא דוחה את כל החשדות נגדו". עו"ד ארז הראל ממשרד גורניצקי אמר שניימן כופר בכל החשדות.
 
מניית בזק הגיבה היום בירידת שערים של 0.25% תוך מחזורי מסחר ערים. בשני ימי המסחר האחרונים איבדה המניה כ-900 מיליון שקל מערכה.

כזכור, בזק רכשה בשנת 2015 את חברת הלוויין YES בעלות של כמיליארד שקל, בעסקת בעלי עניין, שכן שתי החברות היו בשליטתו של אלוביץ'. יש לציין שחברת הלוויין yes רוכשת תכנים מקטעי לוויין (חלל תקשורת), שאף היא שייכת לאלוביץ', בסכום של כ-270 מיליון דולר ל-10 שנים.