המסחר בשוק המניות של תל אביב נפתח היום (ראשון), יומו הראשון של שבוע המסחר, בעליות שערים שנמשכו עד לשעת נעילת הבורסה, כאשר המשקיעים הושפעו מהמגמה החיובית בניו יורק בשישי האחרון. בסיום יום המסחר מדד ת"א ALL SHARE עלה ב-0.14% ל-1,280.45 נקודות, מדד ת"א 35 עלה ב-0.06% ל-1,434.44 נקודות ומדד ת"א 125 עלה ב-0.20% ל-1,291.5 נקודות, מדד הבנקים עלה ב-0.42% ל-1,716.98 נקודות, ומדד הנדל"ן עלה ב-0.72% ל-526.61 נקודות. לעומת זאת, מדד הבלו טק גלובל ירד ב-0.57% ל-358.65 נקודות. המחזור היה נמוך, גם ביחס לימי ראשון, ועמד על 589.21 מיליון שקל. 

בין המניות שבלטו לטובה במהלך היום הייתה זו של חברת אל על. שעלתה בכשני אחוזים בעקבות רכישת חברת הלואו-קוסט "ישראייר". בנוסף, "כיל" ירדה בכשלושה אחוזים אחרי שדיווחה לבורסה "כי במהלך סוף השבוע אירעה קריסה חלקית של סוללה בבריכה המשמשת לאגירת מי גבס, הנוצרים בתהליכי הייצור במפעל של החברה הבת רותם אמפרט". ההשלכות האקולוגיות עשויות להיות חמורות וכך גם ההוצאות של החברה על תיקון הנזק", הוסיפו ב"כיל".
 
כלכלני בית ההשקעות הלמן אלדובי התייחסו היום להשקעה במניות מקומיות כשאמרו כי "לאחר גל העליות שמאפיין את השווקים מתחילת השנה, חשוב להיות סלקטיביים בעת הזאת. המניות בישראל נראות במחירים נוחים ביחס למרבית שווקי העולם, ובייחוד מניות הבנקים והפארמה. מנגד, מניות חברות הנדל"ן נראות יקרות יחסית. מדד ת"א נדל"ן עלה מתחילת השנה ב-14.06% ומדד ת"א ביטוח עלה ב-18.4%, מה שהופך אותם לשני המדדים בעלי התשואה הגבוהה ביותר בבורסה המקומית מתחילת השנה, בעוד שמדד ת"א ביומד ירד מתחילת שנה ב-16.85%. המשקיעים בעולם מתמקדים בתקופה זו במספר גורמים שעשויים להשפיע על כיוון השווקים: המדיניות הכלכלית של הנשיא טראמפ, החשדות בפלילים שלו ושל ממשלו, הבחירות בגרמניה ובאיטליה, והמדיניות הפיננסית בגוש היורו וארה"ב".

בתוך כך, השקל ממשיך להתחזק, וכלכלני איגוד נותני שירותי מטבע מוסדרים מעריכים ש"סביר להניח שבטווח הקרוב נראה את הדולר מתבסס ברמות של 3.35-3.40 שקל. יחד עם זאת, לטסים לחו"ל בחודשי הקיץ כדאי לנצל את השער הנמוך ולא לנסות לתזמן את רכישת המט"ח".

בהתייחס לכך שבמחצית הראשונה של השנה השקל עלה בכתשעה אחוזים לעומת הדולר, אמר מוטי הרוש, ראש תחום המט"ח והריביות באיגוד נותני שירותים פיננסים מוסדרים, כי "הדולר נחלש מכמה גורמים, ביניהם עסקאות אקזיט שונות, עסקאות נשק, עסקאות גז וצמיחה חזקה".