נציגות מחזיקי איגרות החוב של אפריקה ישראל, בראשות בית ההשקעות פסגות וכלל, תאשר היום את פתיחת המגעים עם האחים נתי ועופר סיידוף למכירת השליטה באפריקה ישראל. האחים מציעים עבור החברה 2.21 מיליארד שקל לעומת חוב של 2.9 מיליארד שקל. כזכור, בשבוע שעבר פרשה קבוצת מוטי בן משה ולב לבייב מההתמודדות, מה שהשאיר את האחים סיידוף כמתמודדים הבלעדיים. מתוך 2.21 מיליארד השקלים הסכימו האחים לשלם במזומן 505 מיליון שקל (כולל 20 מיליון שקל שנוספו ברגע האחרון).



נוסף לכך, האחים הודיעו כי ינפיקו סדרת איגרות חוב חדשה בהיקף של 1.6 מיליארד שקל בתקופה ממוצעת לפדיון של 4.9 שנים, בריבית צמודה של 4% בשנה. איגרות אלה יחליפו את איגרות החוב הקיימות בחברה. תשלום נוסף של 125 מיליון שקל ישולם באמצעות הקצאה של אחוז בודד ממניות אפריקה נכסים, 2% אחוזים ממניות אפריקה מגורים ומגרש נוסף. לאחר השלמת העסקה החברה תהפוך לפרטית, ומניותיה יימחקו מהרישום למסחר בבורסה.


היום בצוהריים צפויה להסתיים הצבעת מחזיקי איגרות החוב, שתאשר את ניהול המו"מ הבלעדי עם האחים סיידוף למשך 30 הימים הקרובים. למחזיקי האג"ח תינתן האופציה לקבל הצעות מתחרות אם אלה יהיו גבוהות לפחות ב־50 מיליון שקל מהצעת האחים.



בחודש הקרוב יתנהל בין הצדדים משא ומתן אינטנסיבי שיעסוק בעיקר בהליכים הנוגעים לניהולה העתידי של החברה, מדיניות הדיווידנד, עסקה בין בעלי עניין, השקעות חדשות ותוכניות עסקיות בנוגע לחברות הבת. העסקה כפופה לאישור בית המשפט.



האחים סיידוף כבר הודיעו על כוונתם לנתב חלק מפעילות אפריקה ישראל לארה"ב אם וכאשר יזכו בה. עד שינוי הבעלים, ממשיכה החברה להתנהל בידי בעלי השליטה הקודמים בראשותו של לבייב. אם לא תהיה הפתעה יוצאת דופן ברגע האחרון, הוא צפוי לאבד את השליטה בה כבר באמצע החודש הבא.