התפתחות בחקירת חברת בזק: אחר הצהריים הותר לפרסום כי הדמות הבכירה שנחקרה היום (רביעי) בחשד לעבירות על חוק ניירות ערך הוא מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר. פילבר נחקר בחשד לביצוע עבירות על טוהר המידות ועבירות על חוק ניירות ערך.



אתמול הודיעה רשות ניירות ערך על הרחבת החקירה לחשד כי בוצעו עסקות למתן שירותי תקשורת לוויינית בין חברת חלל שבשליטה יורוקום לבין חברת יס שבשליטה בזק. בשפת הבורסה קוראים לכך עסקה בין בעלי עניין. החשד הוא לביצוע עבירות על חוק ניירות ערך וחוק העונשין. הרשות שבה ומזכירה שקיים צו איסור פרסום על פרטים נוספים הנוגעים לחקירה.



בעקבות החקירות בפרשה, נרשמות הבוקר ירידות חדשו במניות הקבוצה. בזק מאבדת 1.9%, אינטרנט זהב יורדת ב-4.8% וחלל תקשורת נופלת ב-10.3%



כזכור, שאול אלוביץ' ובנו, כמו גם מנכ"ל יס, רון אילון, וסמנכ"ל הכספים של החברה, מיכאל ניימן, חשודים עבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות מנהלים בתאגיד, קבלת דבר במרמה, שיבוש הליכי משפט ועבירות דיווח. החשדות נוגעים להטיית השווי הכלכלי בעסקת רכישת אחזקות הפרטיות של אלוביץ' ביס (דרך יורוקום הפרטת שבבעלותו, י.ש) על ידי חברת בזק, שנמצאת בשליטתו, אך לא בבעלותו המלאה.



בעקבות הודעת רשות ני"ע, הודיעה הבורסה על הפסקת המסחר במניות חברות בזק, במניות חברות האם שלה, אינטרנט גולד-קווי זהב בע"מ ובי קומיוניקיישנס בע"מ ובמניית חלל תקשורת בע"מ, שבכולן מחזיק בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ' במניות. 



בתוך כך, היום יתפרסם דוח מבקר המדינה על שוק התקשורת. למרות שהדוח אינו נוגע לבזק אלא למשרד התקשורת, הביקורת נוגעת בעקיפין לבזק ולמדיניות אכיפת גורמי הרגולציה ובראשם משרד התקשורת כלפיה. חלקים מהדוח הנוגעים למערכת היחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשאול אלוביץ' בעל השליטה בבזק כבר דלפו לתקשורת.