הרשות לניירות ערך העבירה להכרעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את תיק החקירה נגד שר העבודה והרווחה חיים כץ (הליכוד) בחשד לשימוש במידע פנים ועבירות אחרות. הרשות חשפה את עצם סיום החקירה בדיון שנערך לפני מספר שבועות בעניינו של מוטי בן ארי, שהיה על פי החשד שותפו של השר כץ.



במקרה של חקירת שרים הרשות לניירות ערך לא מעבירה את התיק לפרקליטות בליווי המלצה להעמדה לדין. זאת, משום שאת החקירה מלווה לכל אורכה היועץ המשפטי לממשלה ובידיו גם ההחלטה אם להעמיד את השר לדין.



תיק החקירה כנגד כץ, שנפתח לפני יותר משנה, התמקד בחשד לשימוש במידע פנים בעת שחברת נצבא ביצעה הצעת רכש לאיירפורט סיטי. על פי החשדות שנמסרו לבית המשפט, לכץ ולבן ארי היה מידע מוקדם על העסקה שאפשר להם לגרוף רווח של 290 אלף שקל.



כעת ההחלטה הסופית אם להעמידו לדין מצויה בידי היועץ המשפטי לממשלה. סביר מאוד להניח כי לפני שתתקבל ההחלטה הסופית ייערך לו שימוע.


כל החלטה בנושא תחייב תחילה הסרת חסינות בוועדת הכנסת.



כץ נחשב לאחד ממוקדי הכוח החשובים ביותר בליכוד והעמדתו לדין עלולה לגרור רעשים פוליטיים במפלגת השלטון. ברשות לניירות ערך סירבו אתמול לפניית "מעריב" להגיב לידיעה.



השר כץ מסר בתגובה: “ברור שאחרי חקירה שנמשכה שנה וחצי הרשות תמליץ על העמדה לדין. מה יגידו, שלא היה כלום? היחס שלי לחקירה מתבטא בכך שאפילו לא לקחתי עורך דין. כעת אני אשקול את צעדי מחדש. כל העניין הזה נראה לי לא רציני ואני אופטימי לחלוטין”.