אם לא יהיו מחלוקות של הרגע האחרון, הערב צפוי להיחתם הסכם שכר חדש בבנק מזרחי טפחות, וזאת בתום פגישה בין הצדדים שעתידה להיערך אחר הצוהריים. ל"מעריב־השבוע" נודע כי עובדי הבנק קיבלו בסוף השבוע האחרון עדכון ולפיו חלה התקדמות במגעים ואפשרות ממשית לחתימה על החוזה, שנדחתה ברגע האחרון. השאיפה של הנוגעים בדבר היא לחתום על ההסכם החדש עד מחר, מכיוון שבשלישי יחול תשעה באב והסניפים יהיו סגורים.


ועד העובדים בראשותו של דניאל דאהן, שכבר פתח בעיצומים בסניפי הבנק, הודיע כי אם עד יום שלישי הקרוב לא ייחתם הסכם, העבודה לא תתחדש לאחר תשעה באב – איום שאף אחד מהצדדים לא מעוניין שיתממש.



ל"מעריב־השבוע" נודע כי הסעיפים שעליהם הסכימו ועד העובדים וההנהלה כוללים את הארכת ההסכם החדש עד 2020, תוספת כוללת של 17% לעובדים עבור שנת 2016 תושלם למפרע מינואר כאשר 7% מתוכם יתווסף לשכר הבסיס, 6% ינתנו כתוספת דיפרנציאלית ו־4% נוספים יתקבלו כמענק חד־פעמי.


בנוגע לשנת 2017, הצדדים הסכימו כי תינתן תוספת של 2%, כאשר אחוז אחד ממנה מותנה בהגעה ליעד תשואה של 10.25% (שמזכה גם את המנהלים בבונוסים). התוספת לשנה הבאה תעמוד על 2.5%, ב־2019 על 3.5% (מתוכם 1.5% תלוי בתשואה) וב־2020 תעמוד התוספת על 2%.



תוספות אלו יתקבלו בנוסף לתוספת הוותק הקיימת כבר בהסכם עם העובדים, שעומדת על 1.5%־4% לשנה וקידום בדרגות. עלות שני הסעיפים הללו מוערכת, על פי חישובי ההנהלה, ב־5.6% לשנה.



נוסף לכך, הנהלת הבנק התחייבה להעניק שכר מינימום (5,000 שקל לחודש) לכאלף עובדים, שנזקקו עד היום להשלמת הכנסה. למרות ההבנה בין הצדדים על סעיפים אלו, טרם נחתם ההסכם בשל מחלוקת שנותרה על סעיפים שוליים יחסית. אחד הסעיפים נוגע לשאלה אם הבנק ישלם לעובדים מענק חתימה בגובה של משכורת אחת, כפי ששולם בבנק לאומי ובבנק דיסקונט. עלות מענק החתימה מוערכת בכ־50 מיליון שקל, סכום שאותו סירבה עד כה הנהלת הבנק לשלם.



סוגיה נוספת הנמצאת במחלוקת נוגעת למימון תוספות לחינוך עבור העובדים. מדובר בהשתתפות בשכר לימוד, בגני ילדים ובמעונות, סכום שאמור לגדול ב־20 מיליון שקל לשנה. יצויין כי כבר הושגה הסכמה לגבי חלקו הארי של סכום זה אולם טרם הוחלט לאן יופנו שמונה מיליון שקלים נוספים.



במסגרת ההסכם המסתמן, התחייבו העובדים ל"שקט תעשייתי" עד שנת 2020 בכל הנוגע לנושאים שסוכמו על ידי הצדדים. הנהלת הבנק מתכוונת להפעיל תוכנית התייעלות, שבמסגרתה 250 עובדים יפרשו עד 2020. מדובר במספר הנמוך ביותר של פורשים במערכת הבנקאית ולא במקרה. מזרחי טפחות, בניהולו של אלדד פרשר, הודיע על אסטרטגיה עסקית של צמיחה, ובמסגרת זאת הבנק פותח סניפים ומגייס כוח אדם חדש. את המשא ומתן מטעם ההנהלה הוביל ישראל אנגל, מנהל החטיבה הקמעונאית, ופרשר התערב במגעים רק במקומות מסוימים. הוועד יוצג על ידי הכלכלן גלעד דואק ממשרדו של יוסי קוצ'יק. כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"מעריב־השבוע", במהלך הסכסוך שנוצר בין הצדדים, ביקש ועד העובדים את התערבותו של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), שמכהן כיו"ר הוועדה לצדק חברתי בכנסת. זוהר פנה בבקשה לסיים את המשבר למשה וידמן, יו"ר הבנק.