לאחר ההודעה המפתיעה אמש על מגעים למיזוג בין מזרחי טפחות, שנחשב לאחד הבנקים היעילים במשק, לבין בנק איגוד, הודיע היום (שלישי) ועד העובדים של מזרחי על שביתת אזהרה של 24 שעות, בעקבות מה שהם מכנים "חוסר תום לב של ההנהלה בזמן המשא ומתן איתם". הזעם של העובדים הגיע בעיקר בגלל חוסר השיתוף בכל הנוגע לאפשרות לרכישת איגוד, כשגם טענות על כך שהעובדים לא זוכים לחלקם בעקבות הצלחת הבנק, הועלתה על ידי הוועד.


יו"ר ארגון העובדים במזרחי טפחות, דניאל דאהן, התראיין היום (שלישי) לנחמה דואק בגלי צה"ל והסביר את המהלכים הקרובים ומדוע הוחלט על השבתה: 
"כמעט 13 שנים אין הסכם שכר במזרחי טפחות, צריך לזכור שזה הבנק היעיל ביותר שיש, אבל רבע מהעובדים שלו מקבלים השלמה לשכר מינימום. קבוצה קטנה מאוד אוכלת גם את העוגה, גם את הקצפת וגם את הדובדבן, והשאר לא. צריך לזכור שזה בנק ריווחי, זה לא שהוא לא יכול להתקיים".

"זה לא רע לנו, זה לטובת הבנק. אני יכול להבין את עובדי בנק איגוד, להם המהלך הזה יותר רע. מצד שני, מה שנעשה בעניין הזה היה לא בסדר, אנחנו לא ידענו בכלל על הצעד הזה. שלא בתום לב, ההנהלה ניהלה איתנו משא ומתן, אבל הסתירה זאת מאיתנו. כשממזגים בנק קטן אלינו, מן הראוי ומגיע שלעובדים יהיה גמול מסוים. אנחנו צריכים להכשיר אותם, ללמד אותם, ולהכניס אותם למערכת שונה לגמרי ממה שהם מכירים, למרות שהם בנקאים ויודעים את העבודה. צריך לזכור שכל המערכות הבנקאיות עובדות בצורה שונה מאחרת". 

עובדי בנק איגוד ובנק מזרחי טפחות נאלצים להתמודד בתקופה האחרונה עם מתח וחשש לעבודתם. זאת בשל הדיווחים על מיזוג המתהווה בין שני הבנקים. עובדי בנק איגוד פנו להסתדרות בבקשת הכרזה על סכסוך עבודה. הבנקים הודיעו לבורסה על כוונתם להתמזג זה עם זה בעסקה של חילופי מניות. בנק מזרחי טפחות הודיע על ניהול מגעים לרכישת השליטה בבנק איגוד מהבעלים הנוכחיים, בהם שלמה אליהו, שכבר אינו חלק מגרעין השליטה, יורשי משפחת לובינסקי (מנור ואלמוג) ומשפחת לנדאו.

יש לציין כי העובדים ממשיכים בהתנגדותם למהלך המסתמן, וזאת חרף ניסיונות הרגעה מצד הנהלת הבנק, שטענה במסגרת הודעה ששיגרה לבורסה כי "יש התעניינות מצד גורמים שונים לרכישת מניות אבל בשלב זה לא הבשילו המגעים הראשונים לכלל מו"מ מתקדם עם גורם כלשהו ולא התקבלו הסכמות לגבי העסקה או פרטיה".