ועד העובדים בבנק מזרחי טפחות החליט להשבית היום (רביעי) את הבנק לשביתת אזהרה בת 24 שעות. לדברי הוועד, מדובר בתגובה לצעדי ההנהלה, שחזרה בה מההסכמות עם העובדים. לפיכך, בהמשך לסגירת הסניפים אתמול בשל ט' באב הם יהיו סגורים גם היום.  דניאל דהן, יו״ר הוועד הסביר: "אנחנו מקווים מאוד שההנהלה תבין את המסר החד והברור של העובדים. הבוקר נחשף פרצופה האמיתי של הנהלת בנק מזרחי טפחות, שמשקרת שוב ושוב לעובדים ומנסה לעשוק אותם".



הוא הוסיף: "לאורך כל המו"מ ניסתה ההנהלה להסתיר מהעובדים את התוכנית שלה למיזוג עם בנק איגוד, ולקראת סיומו של המו"מ ניסתה 'לגנוב' סעיף של הסכמה לשקט תעשייתי גורף. ברור שניצלנו מתרגיל 'מסריח' של ההנהלה, שרצתה לכבול את ידי העובדים ולכפות עליהם מיזוג ללא תמורה".



לדבריו, ההתנהלות של ההנהלה בבנק שאין בו הסכם שכר כבר 13 שנה, חייבת להטריד לא רק את העובדים, אלא כל אזרח, ובעיקר את בנק ישראל ואת המפקחת על הבנקים. העובדים ביקשו את התערבות ח"כ מיקי זוהר, והאחרון פנה לוועדת הכספים בדרישה לכינוס ישיבת פגרה דחופה.



הנהלת הבנק אינה מתכוונת לשבת בחיבוק ידיים, והיא נערכה בשבועות האחרונים כדי לשבור את השביתה באמצעות ועד המנהלים.



לדברי ההנהלה, כל מאות המנהלים בבנק, שאינם חברים בארגון העובדים יגיעו לעבודה, יפתחו את הסניפים ויפעלו לתת שירות ללקוחות. "יחד איתם", הוסיפו, "יגיעו עוד מאות רבות של עובדים אחראיים ומסורים, שמתנגדים בכל תוקף לפגיעה בהם, בלקוחות ובבנק עצמו".



עוד נמסר מההנהלה: "יו"ר הוועד טועה טעות קשה אם הוא חושב שבאמצעות מהלכים אלימים הוא ישיג את מבוקשו. ההנהלה הודיעה חד משמעית שלא תנהל שיחות תחת איום של השבתה ושיבושים מכל סוג שהוא. הוועד, במעשיו האלימים והלא אחראיים, מסכן הסכמות לשפר משמעותית את השכר".