הנהלת מפעל חיפה כימיקלים הודיעה הבוקר (רביעי) על סגירת המפעל ועל פיטורי 1500 העובדים בו, זאת לאחר שלדבריה לא נמצא פתרון למשבר האמוניה. במכתב שכתב בעלי המפעל, ג'ולס טראמפ, לראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא טוען כי "הגענו לנקודה שבה לא נוכל יותר להחזיק את פעולות החברה בישראל. למיטב הבנתנו, לא נקבל אישור לחזור לפעילות בעתיד הקרוב, ולכן אין לנו ברירה אלא לסגור את החברה לאלתר". 

טראמפ טוען כי החברה פעלה בחודשים האחרונים כשהיא מפסידה מאות מיליוני שקלים, "והכל אך ורק בהסתמך על הבטחות של הממשלה שהיא פועלת למציאת פתרון הגיוני שיאפשר את המשך הפעילות". 
"ברמה האישית", כתב טראמפ לנתניהו, "החלטה זו שוברת את לבי. "אני יודע שבעוד שאלה שדחפו אותנו להחלטה זו בצורה בלתי מוצדקת ימשיכו את חייהם ללא הפרעה, מאות העובדים שיפוטרו יחוו אירוע משנה חיים עם השלכות דרסטיות שאין ביכולתי לעצור. הפופוליזם ניצח את המדע, הספינים ניצחו את התעשייה, הבירוקרטיה ניצחה את הכלכלה וקמפיין מקומי של ראש עיר הביס ממשלה לאומית".

הבוקר כתב סמנכ"ל החברה ניר יצחקי, מכתב לארגון כח לעובדים המייצג את עובדי חיפה כימיקלים ולוועד העובדים, בו הוא מודיע להם על סגירת המפעל. 
טראמפ עצמו התראיין הבוקר בגלי צה"ל והסביר את ההחלטה לסגור את המפעל: "זה יום עצוב מאוד עבורנו. ניסינו לקבל תשובות במשך תשעה חודשים. המשכנו לשלם משכורות במשך חמישה חודשים ללא ייצור. העובדה שהמפעל עבד כ"כ הרבה זמן היא מדהימה. אמרו לי שהיינו צריכים לסגור כבר מזמן. רצינו לבדוק אם יש סיכוי שהאמוניה תזרום. אבל התשובה היתה שלילית".

האחים אדי וג'ולס טראמפ. צילום: יח"צ
האחים אדי וג'ולס טראמפ. צילום: יח"צ
טראמפ נשאל האם לא היה ניתן לדחות את הפיטורים לאור החלטת בית המשפט לדחות את ריקון המכל והבהיר: "מכל האמוניה לא בשימוש כבר מחודש מרץ. אנחנו צריכים פתרון להבאת אמוניה. המכל הוא אחד מהם. הצענו תריסר דרכים שונות. הממשלה אישרה 2 או 3 מהן, אבל למרות זאת, אנחנו עדיין לא מקבלים אמוניה". 
לגבי האפשרות של אניית אמוניה, והטענות כי מדובר בפתרון לא בטוח, אמר בעלי חיפה כימיקלים, כי הממשלה, שאחראית לביטחון המדינה, אמרה שזהו פתרון בטוח להבאת אמוניה. עם זאת, אמר טראמפ, הוא יקבל כל פתרון שהממשלה תציע, שיגרום לזרימה קבועה של אמוניה, כולל איזוטנקים. 
איש העסקים האמריקאי התייחס לטענות על יחס מועדף שקיבל מן הממשלה: "הדרך בה הממשלה התנכלה מולנו לא יכולה להתפרש כהעדפה. לא דיברתי עם ראש הממשלה כבר חמש שנים והיו לי פגישות קצרות עם כחלון. יש לנו מגע רק עם משרד להגנת הסביבה, שאחראי על הרגולציה מולנו". 
עוד אמר טראמפ, כי "חיפה כימיקלים היא חלק חשוב מהתעשייה. הכסף שהיא מרוויחה מושקע בישראל. ברור שכל פקיד ממשלתי אחראי ירצה שהכסף ימשיך להיכנס. אנחנו תורמים גדולים למדינה. ברור שלראש הממשלה יש אחריות לדאוג לכלכלה". 
טראמפ, תומך ותורם נלהב של ישראל, נשאל האם ימשיל בפעילות הפילנטרופית שלו בארץ וענה: "אני אוהב את המדינה וזה לא השתנה. האם אני מאוכזב? בהחלט, אבל אין קשר בין שני הדברים".