מנכ"ל חברת טבע, יצחק פטרבורג אמר הבוקר (חמישי) בשיחה עם אנליסטים כי בעקבות התוצאות העסקיות, ובעקבות בעיות נוספות שהיו לחברה, הם יסגרו שישה מפעלים עד סוף השנה הנוכחית. הוא הוסיף כי עד סוף שנת 2018 צפויים להיסגר תשעה מפעלים נוספים. עוד ציין המנכ"ל בשיחה, כי במסגרת הקיצוצים, טבע מתכוננת לצאת מנוכחותה בכמה מקומות בעולם ותקצץ את הפעילות במספר תחומים. הוא לא ציין באילו מדינות ובתחומים.



במסגרת ההיערכות מחדש של החברה, יפוטרו כשבעת אלפים עובדים ברחבי העולם. מדובר בכ-15% מכוח האדם של החברה. במקביל להוצאת ההודעה, מניית החברה צנחה בכתשעה אחוזים. 



כזכור, חברת טבע פרסמה את התוצאות העסקיות לרבעון השני של השנה עם גידול של 13% בהכנסות ל 5.7 מיליארד דולר וירידה ברווח הנקי למניה ל-1.02 דולר וירידה של 18.4%. התוצאות אכזבו את המשקיעים, שכן הביצועים ברבעון השני מפספסים את תחזית האנליסטים, שהעריכו כי ההכנסות יעמדו על כ-5.72 מיליארד דולר, והרווח למניה יעמוד על 1.06 דולר.
 

פרופסור יצחק פטרבורג נשיא ומנכ"ל בפועל של טבע ייחס את התוצאות המאכזבות ל"ביצועים של עסקי הגנריקה שלנו בארה"ב וההתדרדרות המתמשכת בונצואלה. גורמים אלו הובילו אותנו גם להפחית את תחזיותינו ליתרת השנה. כולנו בטבע מבינים את התסכול והאכזבה של בעלי המניות שלנו לאור תוצאות אלו", פרופ' פטרבורג, הוסיף ואמר  "בעסק הגנרי שלנו בארה"ב חווינו האצה בשחיקת המחירים וירידה בנפח המכירות בעיקר כתוצאה מריכוזיות גוברת של לקוחותינו, התגברות התחרות כתוצאה ממספר גדל והולך של אישורי תרופות גנריות על ידי ה-US FDA וכמה השקות מוצרים חדשים אשר נדחו או הושפעו מתחרות רבה יותר."