תביעה ייצוגית על סך 75 מיליון שקל הוגשה בשבוע שעבר נגד חברת קדימה מדע, המספקת שירותי חינוך לילדים חולים המרותקים לביתם. התביעה הוגשה בשם כ־1,500 ילדים, המשתמשים בשירותי החברה, וזאת בשל פגיעה, לטענתם, בפרטיותם והפרת תנאי המכרז. לפי התביעה, שהוגשה בבית המשפט המחוזי באמצעות עו"ד חן בכר ממשרד בכר – שבתאי ועוה"ד חגי פלטין, נחשפו לעיני כל פרטי הילדים הנעזרים בשירותי קדימה מדע, כולל מקום מגוריהם ובחלק מהמקרים אף מצבם הרפואי. כמו כן פורסמו פרטי מורים העובדים בחברה.



בתביעה נטען כי במשך תקופה בת לפחות כחמישה חודשים פגעה המשיבה בפרטיות המבקשת ובפרטיות קבוצת התלמידים כולה אשר משתמשת בשירותי המשיבה, וזאת על ידי שפרטי התלמידים המשתמשים בשירותי המשיבה (שם ושם משפחה, אזור מגורי התלמידים ושמות מורי התלמידים), היו גלויים וחשופים לעיני כל. עוד נכתב בכתב התביעה כי במחדליה, "גרמה המשיבה לדליפת פרטיה האישיים של המבקשת, כלל התלמידים החולים ומוריהם, לכל אדם העושה שימוש ברשת האינטרנט".



"האירוע מלפני יותר משנתיים" - קדימה מדע
"האירוע מלפני יותר משנתיים" - קדימה מדע



ת', אם לילד החולה במחלה כרונית, סיפרה ל"מעריב־השבוע": "לפני שנתיים נכנסתי להירשם באתר של קדימה מדע ופתאום ראיתי שמשהו לא תקין, היה מאגר שמות של הילדים החולים, רשימה של ילדים עם שם ושם משפחה ומי מלמד אותו. הייתי בהלם".



"הודעתי למשרד החינוך על כך, אבל ראיתי שאף אחד לא הוריד את הרשימה, אז בינתיים הגשתי תלונה למשרד המשפטים שפתח בחקירה בנושא", מספרת ת'. לאחר כמה חודשים בקדימה מדע הבינו שקיימת בעיה, והאתר הושבת למשך כחצי שנה. "ההורים מאוד כעסו, אתה פתאום רואה שאף אחד בעצם לא שומר על החיסיון של הילד שלך", אומרת ת' בכאב.



מקדימה מדע נמסר: "התביעה הוגשה בשל אירוע מלפני יותר משנתיים. האירוע דווח למשרד החינוך ולרמו"ט (הרשות למשפט וטכנולוגיה במשרד המשפטים - ע"ל) ואלו לא סברו שהנסיבות מצדיקות הטלת סנקציה על קדימה מדע. את תגובתנו על התביעה נגיש לבית המשפט". 



בניגוד לפרסום בעמוד המודפס, התביעה לא אושרה, אלא רק הוגשה ונמצאת בהליכים. אנו מתנצלים על הטעות