עסקת מכירת חברת ההשקיה 'נטפים' לחברת MEXICHEM תמורת 1.5 מיליארד דולר לא תפגע בזהותה הישראלית של החברה, כך מבטיח הערב (שני) המנכ"ל רן מידן בשיחה עם ענד דוידוב ב-103FM. לדברי מידן, "'נטפים' היא חברה עם יסודות מאד חזקים ועם מוניטין מעולה ומערך הפצה מצליח בעולם. בשנים האחרונות השקענו בסין ובהודו וכעת אנחנו נמכרים למשקיע אסטרטגי שאנו בקשרים ארוכים איתו".





מידן סיפר על החברה המקסיקנית: "מדובר על חברה מקסיקנית בשם 'מקסיקם' שפועלת בכל העולם ויכולה להמשיך לשמר את מעמדנו לעולם ולסייע לנו להגיע למקומות חדשים בעולם ולהרחיב לנו את סל המוצרים".



עוד הוסיף: "בראש סדר העדיפויות עמד העיקרון שהחברה תישאר עם זהות ישראלית. נטפים נשארת חברה עצמאית עם הנהלה עצמאית ואחריות להשאיר את העובדים בישראל ל-20 שנה הקרובות. החברה יוצאת מחוזקת מהעסקה הזאת והיא גם נשארת עצמאית. אנו שואפים להתפתח לשווקים החדשים שיכולים לעזור לנו להתפתח במרכז אמריקה ובסין".



כשנשאל האם חלק מהרווחים מהעסקה יגיעו לקופת המדינה השיב מידן: "אכן כספי מס ההכנסה ייכנסו לחשבון המדינה. החברה היא ישראלית ואני גאה להגיד שאני ציוני ושחיזקנו את הפעילות בישראל. אנחנו מגדילים את הייצור, מגדילים את מקומות העבודה, ממשיכים לחזק את הפריפריה בישראל. ערך זה הוא נר לרגלנו. אני שמח שגם מנהלי המניות בוחרים להיכנס העובדה הזאת. בגלל שאנחנו חברה ישראלית עם גאווה ישראלית". 


 


חברת 'נטפים' הוקמה ב-1965 בקיבוץ חצרים והיא החברה שהמציאה את ההשקייה בטפטוף וחשפה אותו לעולם. היום היא חברת השקייה גדולה ומובילה בעולם. חלק מהייצור עדיין נשמר בקיבוץ 'חצרים' בנוסף 17 מפעלים ברחבי העולם. היום רוב העובדים כבר לא חברי קיבוץ. 'נטפים' מעסיקה כ-4500 עובדים ברחבי העולם ומעל 1000 בישראל.



'מקסיכם', שרכשה 80% מהחברה הישראלית, היא חברה גדולה, ומתמחה בצינורות PVC. נטפים עוסקת בייצור רכיבים פלסטיים לחקלאות להשקייה. בסיום העסקה מקסיכם תחזיק 80% ממניות נטפים וקיבוץ חצרים יחזיק 20%. מקסיכם, נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי שוק של כ-5.8 מיליארד דולר.


עריכה: איתמר זיגלמן