השביתה בבנק מזרחי טפחות תיכנס היום ליומה השמיני, אם לא תחול התפתחות של הרגע האחרון שתביא לסיומה. אתמול נערכה הפגנה נוספת מול מגדלי משה אביב ברמת גן, שם יושבת הנהלת הבנק. בינתיים, מאות מלקוחות הבנק מתלוננים על קשיים בקבלת השירות הבנקאי, למרות טענות ההנהלה שלפיהן %95 מסניפי הבנק פתוחים. אחת התלונות: "אין אף פקיד בסניף הראשי של הבנק באלנבי. כבר שבוע הכל נעול. כאילו לא אכפת להנהלה שהלקוחות אינם יכולים לעשות כלום חוץ מקופה אחת פתוחה עם תור של 100 איש. זאת ממש שערורייה".

הנהלת הבנק מודעת לקשיים ולנזק שעלול להיגרם לבנק, אך למרות זאת עדיין לא פנתה לבנק ישראל כדי להכריז על אי יכולת לספק שירותים בנקאיים. הדבר עלול לחשוף אותה לתביעות מצד לקוחות שביקשו לקבל משכנתה, למכור ניירות ערך (כמו טבע) או לבצע העברות כספיות. כדי להקל על הלקוחות, מאפשרת ההנהלה לספק שירותים בנהלים הדומים להפעלת הבנק בעת גיוס למילואים: אפשרות להעברה כספים עם פרטים חלקיים.

בעקבות כך, פנתה ח"כ מיכל בירן בתלונה למפקחת על הבנקים: "הנהלת הבנק הכניסה לתוקף נהלים השמורים לשעת מלחמה והורידה את מקדמי האבטחה כדי לאפשר ביצוע העברות בנקאיות. שביתת עובדים רחוקה מלהיות עילה מספקת לנקיטת נהלי חירום", אמרה.

ל"מעריב השבוע" נודע כי מאחורי הקלעים נעשים מאמצי גישור, בידיעת ההנהלה וועד העובדים, להביא לסיום המשבר. המגעים נעשים בידיעת המנכ"ל אלדד פרשר ויו"ר הוועד דני דהן, אך בשלב זה ללא הצלחה. ועד העובדים בראשות דהן הפתיע את ההנהלה שגילתה שאננות. ההערכות המוקדמות היו שרוב העובדים לא יצטרפו לשביתה וההנהלה בראשות המנכ"ל פרשר תנסה בכל כוחה - ובסופו של דבר תצליח - לשבור את השביתה. אבל זה לא קרה. סמנכ"ל מזרחי טפחות וחבר ההנהלה ישראל אנגל פנה שלשום בפנייה נרגשת לעובדים וקרא להם לחזור לשולחן המשא ומתן, וזאת כדי למנוע את מה שכינה "המשך הפגיעה במוניטין ובלקוחות של הבנק". אנגל סבור כי הפערים בין הצדדים אינם גבוהים ומוטב לסגור את המחלוקות בשולחן המו"מ.