לאחר חודשים של דיונים בנושא, וכחודש לאחר אישורה בוועדת הבריאות בכנסת, מהפיכת המזון הבריא בצהרונים יוצאת לדרך: היום (חמישי) חתמו שרי הבריאות והאוצר על התקנות שיחייבו הגשת אוכל בריא בצהרונים באופן סופי על ידי שר הבריאות יעקב ליצמן ושר האוצר משה כחלון, וכבר בספטמבר הקרוב הן ייכנסו לתוקף. נציגים של משרד הבריאות יפקחו באופן הדוק על הגשת המזון בצהרונים.



"המלחמה בג׳אנק פוד נמשכת בכל הגילאים, גם בצהרונים", אמר היום השר ליצמן. "אנחנו מתכוונים לאכוף את התקנות שנחתמו בגיל צעיר במסגרות הלימוד. הילדים יאמצו, כדרך חיים, הרגלי אכילה בריאים, המבוססים על בחירה נכונה ועל שימוש בהמלצות מוסמכות". השר כחלון הוסיף כי " בראשון לספטמבר הילדים שלנו יגיעו לצהרונים מצוינים עם חינוך טוב, אוכל טוב וההורים ישלמו הרבה פחות מאשר בשנים עברו".



במשרד הבריאות הסבירו היום שהתקנות, שנכונות לשתי ארוחות - צהריים ומנחה (אם יש צורך באחרונה) - "נועדו לוודא שיסופק לילדים מזון בריא ואיכותי, העונה על צורכיהם התזונתיים והבריאותיים, מבחינת הכמות, הגיוון והאיזון". התקנות בים היתר מפרטות את הרכב הארוחה המלאה שמוגשת בצהרון כדי להבטיח את איכות המזון בהתאם להמלצות המשרד, כמו גם מתייחסת לתפריט של ארוחת מנחה, אשר נועדה לפרט את הרכב ארוחת המנחה וגיוונה".



בנוסף, התקנות מתייחסות גם בכובד ראש לאיסור הספקת מזון אסור. כמו כן, הן מחייבות את ספק המזון המורשה לספק בנוסף לצהרון מזון ייעודי לילדים בעלי צרכים תזונתיים מיוחדים. כמו כן, התקנות כוללות בין השאר את הסדרת תנאי ההתקשרות של מפעיל הצהרון עם ספק מזון מורשה, את הסדרת תנאי המכירה או ההספקה של מזון לצהרונים בידי ספק מזון מורשה לעניין הרכב המזון, ערכו התזונתי וכמותו לפי הגיל.