ועד עובדי בנק מזרחי־טפחות וההנהלה התכנסו אמש לישיבה לילית בניסיון לפתור את המשבר ביחסי העבודה, ולסיים את השביתה שנמשכת כבר כשבועיים. ההחלטה על המגעים התקבלה בהוראת בית הדין לעבודה, והיא מתבצעת אף שההנהלה הודיעה כי "לא יתקיימו מגעים" עם העובדים השובתים. יש לציין כי הפערים בין הצדדים אינם גבוהים ונותר מספר קטן בלבד של נקודות מחלוקת אם כי עקרוניות ביניהם. למרות המגעים, ההנהלה כאמור דורשת מהעובדים לשוב מיידית לעבודה כתנאי לפגישה ישירה ומכיוון שעמדתה בנושא, ככל הנראה, לא השתנתה, לא ברור אם השביתה תימשך גם הבוקר למרות הדיונים אמש.



ארבעה נושאים עיקריים מהווים את המכשול העיקרי במגעים; דרישת ההנהלה להתחייבות לשקט תעשייתי לאחר חתימת ההסכם, כולל שיתוף פעולה במיזוג עם בנק אגוד (העובדים הסכימו לכך עקרונית). ועד העובדים מנגד, דורש כי ההנהלה לא תשלם תוספות מיוחדות למנהלים בדרג הזוטר, שנמנים על ארגון העובדים (לא שייכים לוועד המנהלים) ושברו שביתה. הוועד מתנגד בתוקף לטענתו, "להעניק לאנשים אלו פרס בגין התנהגותם". נקודת מחלוקת נוספת הנה התשלום על ימי השביתה, שאותו מסרבת ההנהלה לתת.



יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), שמנסה לתווך ולגשר בין עמדות הצדדים, היה מעורב במשא ומתן שהתנהל אתמול. המגעים מתנהלים מול ישראל אנגל, סמנכ"ל הבנק, שדוגל בפתרון המשבר באמצעות פשרה.



למרות הרצון הטוב, כל עוד השביתה נמשכת, ההנהלה, כך נראה, עושה כל מאמץ "לשבור אותה". בהתחשב בעובדה כי פרסום דוחותיה צפוי להתרחש בסוף החודש, לרשותה עומדים כשבועיים להצליח במשימה זו, ולצורך כך בוחנת ההנהלה אפשרות לגייס עובדים חיצוניים לאיוש המוקדים הטלפוניים, גיוס גמלאי הבנק לבצע עבודות דחופות ופתרונות זמניים נוספים.



בתגובה לפניית "מעריב־השבוע", אישר סלומינסקי כי הוא התבקש לתווך והחליט לעשות זאת "בנפש חפצה". עוד הוסיף כי "ההנהלה מגלה קשיחות רבה והיא צריכה לזכור כי ביום שאחרי היא עדיין צריכה לעבוד מול העובדים". לדבריו, "דיבורים על שבירת העובדים זו לא תוכנית עבודה. לאחר ששני הצדדים אמרו את דבריהם הם חייבים להתגמש ולהיות חכמים ולא צודקים".