הישג לעובדי חיפה כימיקלים צפון. בית הדין לעבודה בחיפה הוציא צו ביניים נגד הפיטורים בחברה. עוד נקבע כי ביום שלישי ב-9:30 יתקיים דיון בהחלטת החברה לזמן את העובדים לשימועים לפני פיטורים. כזכור, ההנהלה החליטה לסגור את המפעל ולפטר את העובדים בעקבות החלטת הממשלה לסגור את מכל האמוניה. 



החלטת בית הדין הגיעה בעקבות בקשת כוח לעובדים (ארגון העובדים המייצג את עובדי חיפה כימיקלים צפון) באמצעות עו"ד אלי נידם ועו"ד סיגל פעיל. בית הדין קיבל את עמדת הארגון וועד העובדים לפיה מהלך הפיטורים סותר את ההסכם הקיבוצי בין הצדדים המחייב היוועצות עם הוועד במידה של פיטורי צמצום. נציגי העובדים טענו בפנייתם לבית הדין כי "ענייננו במעסיק אשר עושה שימוש ציני, נקמני וחסר תום לב במאות העובדים הקבועים והמאורגנים המועסקים בשירותיו שהם ומשפחותיהם תלוי בו לפרנסתם".



אלי אלבז יו"ר וועד עובדי 'חיפה כימיקלים צפון', אמר לאחר ההחלטה על צו הביניים, כי "בית הדין התייחס לטענתנו לאורך כל הדרך - שאין מדובר בפיטורים חוקיים. זהו כמובן הישג זמני ואנו ערוכים למאבק לטווח ארוך".



הבוקר הפגינו כמאה עובדים בכניסה למפעל ומנעו את כניסתם של עובדי קבלן שגייסה ההנהלה בכדי להחליף את העובדים בפעולות שנותרו לסגירת האתר. "ההנהלה שסירבה למצוא פתרונות למשבר האמוניה במשך ארבע שנים, נחושה בדעתה לפגוע בעובדי הצפון". אומרים בוועד העובדים.



מהנהלת חיפה כימיקלים נמסר בתגובה: "ההנהלה מבינה ללב העובדים אך לא נותרה בידה ברירה, הפיטורין אינם גזירת גורל וצר לנו שהדברים הגיעו לידי כך שוועד עובדי הצפון לא מפנה את מאבקו אל ראש עיריית חיפה יונה יהב - האדם היחיד שיכול להציל את מקום עבודתם".



יהב מתנגד נחרצות לפתרון הביניים שאישרה הממשלה לסגירת מכל האמוניה בדמות עגינת אניות אמוניה בעיר משום שלטענת העירייה מדובר בפתרון שחושף את התושבים לסיכון כפי שהיה עם המכל שנסגר. החברה מצידה טוענת כי החלופה של ייבוא אמוניה במכלים קטנים אינה ישימה למפעל בחיפה.



ביחס לצו הביניים שהוציא בית הדין לפני זמן קצר אומרים בהנהלה: "חיפה כימיקלים תפעל על פי הוראות בית הדין ותמנע מכל פעולה נוספת בהליך הפיטורין עד ליום שלישי בו יתקיים דיון במעמד שני הצדדים" ומוסיפים: "החברה מצרה שעיריית חיפה נמנעת מלהעניק לה רישיון עסק ובכך מאלצת אותה להפסיק את פעילותה ולפטר את עובדיה".