בתום סכסוך עבודה ממושך נחתם לפנות בוקר (שלישי) הסכם עבודה חדש בין הנהלת אל על לבין מגזר עובדי התחזוקה בחברה וההסתדרות. ההסכם כולל תוספת שכר של 5% בשלוש השנים הבאות, תמורת התייעלות באל על ציינו כי "הסכם ההתייעלות", יאפשר עבודת תחזוקה יעילה יותר והוא מהווה בסיס איתן ליחסי עבודה תקינים בחברה עם עובדי התחזוקה.

סמנכ"לית משאבי אנוש באל על, יהודית גריסרו, אמרה כי "הסכם זה טומן בחובו מהלכי התייעלות שיאפשרו עבודת תחזוקה יעילה יותר. התהליך והתוצאה הם בסיס איתן ליחסי עבודה תקינים ופורים ואני מאמינה כי עובדי התחזוקה המקצועיים שלנו יפעלו במחויבות גבוהה למימוש כל עבודת התחזוקה למען לקוחות החברה, למען חוסנה של אל על ולמענם של אנשי אל על כולם".
ההסכם כולל, בין היתר: ביטול משמרת יום שישי בערב והעברה למשמרת שישי בוקר, מה שאמור ליצור צמצום בהוצאות, שכן עבור משמרת שבת השכר גבוה משמעותית. בהוצאות והתייעלות. עוד נקבע בהסכם, כי גם יהיו שינויים במשמרות, כחלק מתהליך ההתייעלות. בנוסף, בוצע שינוי קריטי במשמרת הבוקר, שהיא העמוסה ביותר בנתב"ג, בגלל כמות ההמראות של מטוסי אל על.

במסגרת ההסכם הוסכם על הגדלת המשמרת בבוקר על חשבון משמרת הצהרים בה העומס קטן יותר. "כתוצאה מכך הושג ניהול נכון של כוח אדם עם יעילות מרבית וחיסכון גדול בשעות נוספות", ציינה גריסרו.
עוד הוסכם, שלראשונה תינתן להנהלת החברה האפשרות כי פעולות  תחזוקה בסיסיות סביב המטוס יופעלו במיקור חוץ. הפעלה במתכונת זו צפויה לייעל את תהליך קבלת והוצאת המטוסים ושיפור הדיוק המבצעי וכן לחסוך בהוצאות. תמורת ההתייעלות יקבלו העובדים תוספת של 3% עם החתימה הראשונה, בשנה שלאחר מכן תוספת של אחוז נוסף ושנה לאחר מכן אחוז נוסף. עובדי התחזוקה מתחייבים במסגרת ההסכם לחזור לעבודה מלאה ותקינה תוך התחייבות מלאה לכל עבודות התחזוקה.
באל על ציינו שהמשא ומתן שהתנהל עם עובדי חטיבת התחזוקה היה מגזרי מכוח ההסכם הכללי שנחתם ב- 2015 וכל עניינו התייעלות. הסכסוך בין ההנהלה לעובדי התחזוקה הגיע ביום רביעי שעבר לשיאו המתוקשר, כאשר בעת טקס קבלת המטוס הראשון של החברה – הדרימליינר 787 - מאות עובדים הפגינו בהאנגר של החברה, כאשר הם לובשים חולצות שחורות.
כזכור, עד לפני כארבעה חודשים היה סכסוך עם ועד הטייסים ולאחר מאבק חריף במהלכו בוטלו עשרות טיסות של החברה במשך חודשים ארוכים, הושג הסכם בין הצדדים. הרקע לדרישות ההנהלה לחסוך בהוצאות באל על, היה ההתמודדות בשוק תחרותי קשה בשל מדיניות השמיים הפתוחים והוזלת מחירי הטיסות.