בשורה רעה לגמלאי שירות המדינה. השי לראש השנה שאמור היה להינתן לפני החג יינתן רק לאחר ראש השנה. עשרות אלפי גמלאים של שירות המדינה, נדהמו לגלות כי בניגוד לשנים הקודמות, במשכורת ששולמה בתחילת החודש לא נכלל השי לחג. הנוהג הוא שגמלאי שירות המדינה מקבלים מהמעסיק (שהוא מדינת ישראל) שי בשווי של 630 שקל לשנה. 315 שקל משי זה מועברים בערב ראש השנה ו־315 שקל בערב חג הפסח.



לאחר שהתברר שבראש השנה הנוכחי לא ניתן השי, פנו הפנסיונרים למנהלת הגמלאות לברר מה קרה. במקרים רבים לא ניתן היה לקבל מענה טלפוני ובמקרים שכן היה ניתן, התקבלה התשובה המתסכלת שבגלל תקלה טכנית השי לא נכנס לתלוש וישולם רק ב־1 באוקטובר, לאחר החג. נזכיר שלשי זכאים כל עובדי המדינה והגמלאים. העובדים הנוכחיים בשירות המדינה שעדין לא פרשו לפנסיה, קיבלו את השי מיידית וללא כל עיכוב. שר האוצר משה כחלון רגיש מאוד לסוגיות הנוגעות לתנאי ההעסקה של העובדים.



על רקע זה הוא הורה אתמול להקדים את תשלום מענק העבודה (מס הכנסה שלילי) בסך של 210 מיליון שקל לעוד שבועיים (לפני ראש השנה). בעקבות התערבות "מעריב־השבוע" החליטו באוצר לשנות את עמדתם ולפעול להקדמת מתן השי לראש השנה לכל גמלאי המדינה.



ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הוחלט על העברת השי לחג ישירות לחשבון הבנק של הגמלאים. אנו צופים כי מהלך זה יושלם בימים הקרובים, ובכל מקרה, זה יהיה לפני החג".