איש העסקים שלמה זוהר, מנכ”ל חברת ADO, ניצל את מאבק השליטה על החברה, שניטש בשבועיים האחרונים, כדי למכור את אחזקותיו בה, כך נודע ל”מעריב־השבוע”. זוהר, שהחזיק בכ־1% ממניות ADO גרופ מכר על פי ההערכות מניות בשווי של כ־15 מיליון שקל. את המניות הוא מכר לפי מחיר ממוצע של 62 שקל למניה, הנמוך בכ־10% ממחיר השיא שלה. כזכור, בשיא מאבק השליטה הגיע המחיר ל־75 שקל למניה.



את ההשקעה במניות החברה ביצע זוהר עם כניסתו לניהולה, לפני כשבע שנים. הוא רכש אז כ־4% מהמניות, אולם בעקבות הדילול באחזקותיו, בעקבות הנפקות פרטיות, הוא ירד לרמת האחזקות הנוכחית. יש לציין כי העובדה שהוא משמש כמנכ”ל החברה אינה מונעת ממנו למכור את המניות. המגבלה היחידה היא חובת הדיווח שלו וכך גם עשה. עם כניסתו של שלמה זוהר לניהול ADO החברה נסחרה לפי 15 מיליון יורו ובשיא מאבק השליטה היא הגיעה למחיר של 1.85 מיליארד יורו.



במסגרת מאבק השליטה ב-ADO, הגיעה קבוצת משקיעים המורכבת ממשפחת דיין ומקרן אפולו לאחזקה של 37% ממניות החברה. שיכון ובינוי, הנשלטת על ידי שרי אריסון, מחזיקה את השליטה בזכות 40.15% ממניות ADO. עד כה סירבה שיכון ובינוי להצעות הפשרה לשינוי מבנה הדירקטוריון ולהעברת חלק מסמכויות הניהול לבעלי המניות החדשים. כזכור, בסוף השבוע דיווחה שיכון ובינוי על החלטה להאריך בשבוע את המועד להצעת הרכש למניה. רכישת המניות תהיה ללא שינוי במחיר, על אף שמחיר השוק של המניות גבוה יותר.



אמש לא התקבלה תגובת הצדדים לידיעה.