בעקבות תחילתה של השנה שהחדשה ותוכנית ההטבות החדשה של משרד הכלכלה לעסקים קטנים ובינוניים, גבי גזית פתח היום (ראשון) בדיון ב-103FM על הקושי הגדול של בעלי העסקים הקטנים להתקיים בכבוד. שר הכלכלה אלי כהן ממפלגת כולנו התייחס לתוכנית ההטבות החדשה. "חשוב לנו לטפל בעסקים הקטנים והבינוניים שהם מנוע צמיחה חשוב מאד למשק, ממשלת ישראל הבינה את החשיבות הכלכלית של אותם עסקים ובעיני אחד הדברים החשובים ביותר שחוקקו בשנתיים אחרונות הוא חוק הפנסיות לעצמאיים. כיום אנחנו יוצאים בסדרה נוספת של כלים והטבות לבעלי עסקים קטנים, אנו מאפשרים עמלות סליקה נמוכות יותר, תנאים לקרן פנסיה, שיווק ופרסום ועוד. אם אנחנו רוצים במדינה לשמור על השפל ברמת האבטלה, המפתח הוא בעסקים קטנים ובינוניים בהם מתחילה התחרות. לבעלי העסקים אני מציע לרכוש קורסים והטבות דרך מרכז המעוף הקרוב לביתם".



על הקושי להתמודד עם התשלומים לרשויות המקומיות טען: "אנחנו מתכוונים לבוא בהידברות עם הרשויות המקומיות ולהקל על הקושי מול הרשויות המקומיות. במהלך השנתיים האחרונות הורדנו את מס החברות, הורדנו את ביטוח לאומי לעצמאיים ועוד. אדם שרוצה לפתוח עסק בישראל עובר 'ויה דולורוזה' קשה כאילו הוא בעונש בעוד שיש למדינה אינטרס שהעסק שלו יצליח. ככל שיש יותר עסקים זה טוב למדינה וטוב יותר לרשות המקומית. תהיה רפורמה שתוך 21 יום אדם יקבל רישוי לפתיחת עסק".





לשיחה הצטרף תמיר צמח, בעל עסק בדרום גבעתיים שהתייחס לנושא: "אני הוא זה שמפריש את הפנסיה לעצמאי ובכדי לעשות זאת עליי גם להרוויח, החוק שחוקקתם אינו כל כך ורוד. מדוע גובים ממני כסף על מחירון שאני מפרסם? אני משלם 1500 שקלים מיסים כל חודש ועוד משלם מס שולחנות בסך 1500 שקלים, זה מוגזם. אתם אלו שאחראים על סגירת העסקים ולא מאפשרים להם להתקיים בכבוד. היה לי עסק שפעל 25 שנה, סגרתי אותו ולא מגיע לי דמי אבטלה, מדוע?"



השיב לו שר הכלכלה: "אנחנו מבצעים מדד ברשויות שמעניקות שירותים לעסקים שלהם בצורה טובה ועלינו לבחון כיצד להקל עליכם יותר. אני לא דובר עריית גבעתיים אך אני אבדוק את הנושא עם שר הפנים. במהלך השנה וחצי האחרונות פעלנו למתן הטבות והקלות לעסקים קטנים. המדינה תסבסד חלק משמעותי מהפנסיה כי זה הדבר הנכון לעשות".


עריכה: איתמר זיגלמן