חברת ההשקעות הקנדית - השותף המוביל בהצטרפות לשרי אריסון בגרעין השליטה בבנק הפועלים - היא חברה ציבורית, שמניותיה נסחרות בבורסה של טורונטו, כך נועד ל”מעריב”.



אלא שלמרות היותה חברה ציבורית, היא אינה חושפת את שמה מסיבות שאינן מובנות. יש לציין כי מתוקף היותה חברה בורסאית, השקעה בהיקף הנאמד ב־800 מיליון דולר מחייבת דיווח לרשויות קנדה, אלא שגם שם לא דווח על העסקה.



קבוצת אריסון אחזקות דיווחה מצדה על העסקה, בהיותה מהותית לענייני הבנק. לראיה, עם מסירת הדיווח נרשמו עליות שערים במניות בנק הפועלים. נוסף לכך, לרשויות הפיקוח נמסרו השמות של כל המשקיעים בגרעין השליטה, ובכלל זה של החברה הקנדית.



אלא שרשויות הפיקוח הישראליות, ובהן הפיקוח על הבנקים ורשות ניירות ערך, הסכימו, משום מה, לבקשת באי כוחם של הקנדים (משרד עו”ד יגאל ארנון), שהדיווח המיידי לבורסה לא יכלול את שמות המשקיעים - והם נותרו אנונימיים.



יש לציין כי הכללת שמות המשקיעים בעסקה מהותית חשובה מאוד, מאחר שייתכן שלציבור הרחב יש מידע נוסף על פעילותם של אלה שאמורים להצטרף לשליטה בבנק הפועלים. המידע אף עשוי לסייע בבדיקת הנאותות.



בשלב זה ידוע שלחברת ההשקעות יחברו שתי קרנות פנסיה: קרן קנדית המנהלת פנסיה של אנשי אקדמיה וקרן הפנסיה של האקדמאים באוניברסיטת קליפורניה.