בכירי ענף המסעדנות הגיעו אמש לכינוס החירום שיימשך גם היום ומחר במגדלי ב.ס.ר בבני ברק בעקבות החלטת בג"ץ על השתת היטל עובדים זרים רטרואקטיבית. למפגש הראשון מסוגו, שנמשך גם היום, הגיעו בעלי מסעדות ושפים מובילים, לרבות נציגי קבוצת לנדורה, קבוצת חיים כהן, קבוצת שרון כהן (שילה), השף דניאל זך ועוד; הכינוס נערך בהמשך לפסק הדין שניתן לפני ימים אחדים בבית המשפט העליון בעניין היטל עובדים זרים.



בכירי הענף הביעו דאגה עמוקה מהשלכותיו של פסק הדין על יכולתן של מסעדות רבות להמשיך ולהתקיים, מה עוד שמדובר בהחלטה שתושת עליהם רטרואקטיבית. "רעידת אדמה בענף", אמרו מסעדנים מודאגים שהגיעו לכינוס, "אף אחד לא שם כסף בצד כדי לשלם רטרואקטיבית את המס הזה". המפגש נערך במשרדי פירמת עו"ד דורון טיקוצקי קנטור גוטמן ועמית גרוס במגדלי בסר בבני ברק. 



עוה"ד גרוס וטיקוצקי נפגשו עם המסעדנים והסבירו להם אודות האפשרויות העומדות בפניהם: "בימים שחלפו מאז ניתן פסק הדין אנו מוצפים בפניות של בעלי מסעדות וחברות כוח אדם העומדים במצב של חוסר וודאות מוחלט לגבי עתידן. אנו מתכוונים לנסות ולפנות בעניין זה לרשות המיסים, בניסיון להגיע להבנה על גיבוש נוהל מסודר אשר במסגרתו ייבחן כל מקרה לגופו ותינתן אפשרות להגיע להסדרים אשר יאפשרו לעסקים להמשיך ולהתקיים".