ח"כ פרופסור מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) פורש מהכנסת ויגיש היום ליו"ר הכנסת מכתב התפטרות. את טרכטנברג יחליף סלאח סעד (54), דרוזי מבית ג’אן. בפוסט שהעלה בסוף השבוע בפייסבוק הסביר ח"כ טרכטנברג כי בכוונתו להתמסר להתמודדות עם "הסוגיות הכלכליות־חברתיות המרכזיות העומדות בפנינו, תוך חתירה לגיבוש חזון לחברה משגשגת, מלוכדת, וצודקת יותר, בישראל המאותגרת של המאה ה־21”.
 
יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, שגייס את טרכטנברג לשורות המפלגה ושריין לו את המקום ה־11, ויו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, הביעו צער על פרישתו והביעו תקווה כי ימשיך ויתרום מיכולותיו. כזכור, בעקבות המחאה החברתית של קיץ 2011 מונה טרכטנברג על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לעמוד בראש “הוועדה לשינוי חברתי כלכלי”, במטרה להציע פתרונות למצוקת יוקר המחיה במדינה. 
 
במקומו של טרכטנברג ייכנס לכנסת הבא אחריו ברשימת המחנה הציוני, סלאח סעד, נציג העדה הדרוזית, אב לחמישה, שהיה מזכיר מחוז הדרוזים במפלגה. “אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי. אשמש פה לעדה הדרוזית ולכל המוחלשים בחברה הישראלית", אמר סעד ל"מעריב־השבוע".
 

שמו של סעד נכרך בעבר בפרשה של תואר פיקטיבי שקיבל לכאורה מאוניברסיטה במוסקבה בהיותו פעיל בכיר בהסתדרות. הוא הכחיש זאת, אבל על פי פרסומים נאלץ בזמנו לפרוש מתפקידו מההסתדרות.