ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הגיב על הפרסום אתמול ב"מעריב־השבוע" על כוונת מנהל רשות החברות הממשלתיות היוצא אורי יוגב לעבור לסקטור הפרטי, לפתוח חברת ייעוץ ואף לכהן בדירקטוריונים של חברות ציבוריות. במכתב למ"מ נציב שירות המדינה אהוד פראוור והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כתב שמולי: "ודאו שכללי המינהל התקין, ובכלל זה תקופת הצינון, יהיו בתוקף לגבי מעברו המהיר מתפקידו כמנהל רשות החברות הממשלתיות לסקטור הפרטי. אנא ודאו את תחולתה של תקופת הצינון, אורכה והמגבלות החלות במסגרתה. מעברו המהיר מתפקיד הרגולטור האחראי על החברות הממשלתיות לבעל משרד לייעוץ עסקי נראה על פניו תמוה".



לדברי שמולי, "מיותר להכביר מילים על התפקיד הבכיר שאותו מילא מר יוגב ועל הסמכויות האדירות שהיו בידיו. חובה לוודא שמעברים אלה, בין המגזר הציבורי לפרטי, ייעשו תמיד באופן שלא יפגע באמון הציבור בשירות הציבורי". ח"כ שמולי אף ביקש לדעת "האם חלה על יוגב תקופת צינון כמקובל על בעלי תפקידים בכירים אחרים בשירות המדינה, דוגמת החשבת הכללית לשעבר באוצר מיכל עבאדי או ראש אגף התקציבים באוצר לשעבר אמיר לוי".




פנה במכתב ליועמ"ש. איציק שמולי, צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
פנה במכתב ליועמ"ש. איציק שמולי, צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90



דרישה להעלות את תקופת הצינון



מבדיקת "מעריב־השבוע" עולה כי על יוגב חלה תקופת צינון של שנה, אלא אם כן יש כוונה לקצרה. עוד מתברר שמנהל רשות החברות לשעבר אינו מתכוון לקצר את תקופת הצינון. בבעלות יוגב חברה לייעוץ כלכלי בשם "יוגב יועצים" זה 20 שנה, כך שהוא אינו צריך לפתוח חברה חדשה. סוגיית הצינון של בכירי השירות הציבורי התעוררה לאחרונה, בעיקר בכל הנוגע למעבר של בכירי בנק ישראל למערכת הבנקאית. חלק מחברי הכנסת דרשו להאריך את תקופת הצינון לשלוש שנים.



מקורביו של יוגב טוענים שאין בכוונתו להפר את כללי הצינון החלים על הפורשים מהמגזר הציבורי למגזר הפרטי. לדבריהם, יש מספיק עסקים שאפשר לעשות במגזר העסקי ומחוץ לממשלה. יוגב עצמו סירב להגיב לידיעה.