האם בקרוב נשלם רק על הערוצים שאנחנו רוצים? שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן, שמחזיק בחלק מהסמכויות הקשורות לתחום התקשורת, שיגר הבוקר (ראשון) מכתב ליו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, ד"ר יפעת בן חגי יוסף, בדרישה לאמץ את המלצות הועדה המייעצת להסדרת הרגולציה על שוק השידורים ולבטל את חבילות הבסיס שמוכרות חברות התקשורת.



כיום קיימות חבילות בסיס הנמכרות ללקוחות וכוללות עשרות ערוצים במחיר גבוה. קיומן של חבילות הבסיס מאפשר לחברות הכבלים להקל על התיאום ביניהן גם בהרכב הערוצים וגם במחיר שהן גובות מהלקוח. כמו כן, יוצא שציבור המנויים משלם הרבה כסף על הרבה תוכן שלא בהכרח צורך. כהן דורש לבטל את חבילת הבסיס ולשנות את המודל כך שניתן יהיה להתאים מוצרים שונים ומגוונים למשקי בית כך שישלמו פחות ויקבלו רק את מה שהם רוצים לראות, או לחילופין שישלמו סכומים זהים למצב היום אך יוכלו לקבל יותר תוכן המותאם עבורם אישית.



"לביטול חבילות הבסיס חשיבות עליונה בהפחתת יוקר המחיה בכלל והורדת המחירים המשולמים עבור חברות הכבלים בפרט", אמר השר כהן, "אין סיבה שהציבור בישראל ימשיך לשלם בעבור רגולציה ארכאית אשר אינה משרתת עוד את המטרה שלשמה נועדה".הוא קרא לבן חגי יוסף: "יישמי את ההחלטה לביטול חבילת הבסיס בחברות הכבלים והלווין במטרה להוריד מחירים. במקום תשלום כולל הלקוחות ישלמו רק על הערוצים שהם בחרו".