בנק לאומי יחשוף השבוע את פרטיו של הסכם לשיתוף פעולה עם כמה גופים פיננסיים בינלאומיים מובילים (בעיקר בארה”ב), בנושא טכנולוגיה פיננסית בנקאית. ההסכם שייחתם מהווה הישג מבחינת הבנק, כך נמסר ל”מעריב־השבוע”.



יש לציין כי בחו”ל מעריכים את החדשנות הטכנולוגית הישראלית, בעיקר בתחומי הפינטק. העובדה שגורמים מובילים בחו”ל חשבו על שיתוף פעולה דווקא עם בנק לאומי, ממחישה את החשיבות שאותם גורמים מייחסים לישראל.



פרטי ההסכם ייחשפו במהלך כנס בינלאומי בלאס וגאס שבארה”ב, שמתחיל השבוע. בכנס, ששמו "מאני 2020", ישתתפו הגופים המובילים בטכנולוגיה הפיננסית הבינלאומית. מדובר, בין השאר, בסגנית נשיא בחברת אפל ג’ניפר ביילי ובבכירי הנהלות של ענקיות כפייסבוק וגוגל.



דיווח על ההסכם שחתם הבנק יימסר במהלך הכנס. מנכ”לית בנק לאומי, רקפת רוסק־עמינח, תהיה אחת הדוברות המרכזיות בכנס, הישג יוצא דופן למנהלים ישראלים. עמינח העמידה בשנתיים האחרונות במוקד האסטרטגיה העסקית של הבנק את תחומי החדשנות והטכנולוגיה, באוריינטציה בינלאומית. יש לציין כי הבנק הווירטואלי פפר (PEPPER) שמפעיל בנק לאומי, היה אחת היוזמות הבולטות בתחום, אך בלאומי שואפים להמשיך ולהעמיק את שיתופי הפעולה, בעיקר במישור הבינלאומי. בתגובה לפניית “מעריב־השבוע” סירבו בבנק לאומי להתייחס לידיעה.