האוצר דורש מקרן קיימת לישראל להעביר לקופת המדינה יותר ממיליארד שקל לשנה, לא רק עבור תקציב השנה הקרובה אלא גם עבור שנת 2019, כך נודע ל”מעריב־השבוע”. את הסוגיה בנושא מרכז מנכ”ל האוצר שי באב”ד.



המנכ”ל הופיע בשבוע שעבר בדירקטוריון קק”ל, אך כל מאמציו לשכנע את נציגי הקרן הקיימת לטפל בסוגיה עלו בתוהו. בקק”ל טענו שכספי הקרן אינם מיועדים לחלוקה חופשית והוסיפו כי הם מוכנים להיענות אך ורק לבקשות ספציפיות.



בעקבות כך, הושמעה ביקורת חריפה כנגד הנהלת הקרן, ובראשה דני עטר. לדברי מקורות באוצר, הקרן מונעת אך ורק משיקולים פוליטיים. בלית ברירה, ייאלצו באוצר לכפות את עמדתם על הקרן הקיימת לישראל דרך שינוי חקיקה. את הסוגיה הייתה אמורה לרכז ח”כ רחל עזריה (כולנו), יו”ר ועדת הרפורמות בכנסת, אולם בישיבת ראשי סיעות הקואליציה בשבוע שעבר, טען יו”ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה) שהאחריות לטיפול בנושא נמצאת אצלו, מכיוון שסוגיית קק”ל הייתה חלק מחוק ההסדרים, שטופל בוועדת הכספים, ולא טבעי שהמשך הטיפול יעשה בוועדה אחרת.



עם זאת, חברי הכנסת עזריה ופולקמן מכולנו דורשים להגדיל את סכום החלוקה של קק”ל ושהמדינה (ללא השתתפות נציגי קק”ל) תקבע בלעדית מה לעשות עם הכסף. בדיון שיתקיים בנושא מחר ישתתף מנכ”ל משרד האוצר, והוא צפוי להציג עמדה תוקפנית. כמו כן, זומנו לישיבה נציגי קק”ל.