ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את החוק לקידום התחרות למול היבואנים הבלעדיים. תיקון החקיקה מסמיך את הממונה על הגבלים עסקיים, להורות ליבואן בלעדי על צעדים קונקרטיים שעליו לנקוט על מנת למנוע פגיעה בתחרות מיבוא מקביל, וכן למנוע את תופעת הגיאו-בלוקינג. שר הכלכלה, אלי כהן (כולנו) הגיש תיקון לחוק ההגבלים עסקיים "הסרת חסמים בתחום היבוא" במסגרת הוראת שעה לשלוש שנים, לרבות אפשרות הארכה לשלוש שנים נוספות. 

תיקון החוק נועד להגביל את כוחם של היבואנים הבלעדיים, המנצלים את כוחם לצמצם פעילות של יבואנים מקבילים כמו מניעת גישה לערוצי ההפצה הקמעונאיים, תוך ניצול לרעה של כוח השוק המצוי בידיהם. כמו כן החוק נועד להגביל את תופעת ה"גיאו-בלוקינג", לפיה יבואן בלעדי מונע גישה של צרכנים ישראלים לרכישת מוצרים באתרי אינטרנט זרים, על מנת שאותו צרכן יקנה דרך ערוצי ההפצה של היבואן ולא ברכישה מקוונת. 
תיקון החקיקה מסמיך את הממונה על הגבלים עסקיים, להורות ליבואן מורשה על צעדים קונקרטיים שעליו לנקוט על מנת למנוע חשש לפגיעה משמעותית בתחרות מיבוא מקביל. בדומה לסמכויות הממונה בתחום המונופולים או קבוצות ריכוז, הפרה של הוראותיה כמוה כהפרה של חוק ההגבלים העסקים. התיקון המוצע יאפשר פעולה של הממונה מול יבואן מורשה החוסם תחרות, תוך בחינת הפעולות הנדרשות לכל מקרה ומקרה שיובא לפתחה. 

כאמור, הסמכות לממונה תיקבע במסגרת הוראת שעה מוגבלת בזמן, על מנת שניתן יהיה להעריך במהלך תקופה זו אם עדיין עומד הצורך בסמכות כאמור, ולבחון את השלכותיה ותועלתה.
שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר כי "אחד הגורמים המרכזיים ליוקר המחיה הנו חסימת היבוא המקביל. יבואנים מורשים שיחסמו תחרות במכוון יבלמו על ידי הממונה על ההגבלים העסקים".
מיכל הלפרין, הממונה על ההגבלים העסקיים, אמרה כי "יבוא מקביל הוא בעל חשיבות בהורדת יוקר המחיה ואנו שמחים כי שר הכלכלה שם את הנושא בראש סדר העדיפות שלו".