בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה היום (רביעי), שבו הועברה ביקורת חריפה על כך ש-850 אלף בני אדם עלולים למצוא עצמם ללא ביטוח סיעודי, טען עו"ד צחי סעד, מנהל החטיבה הכלכלית במשרד מבקר המדינה, בתכניתו של גבי גזיתב-103FM, כי "המפקח על הביטוח התרשל במשך 20 שנה". הוא הוסיף כי "הביטוחים הקבוצתיים נמכרו לאזרח כמוצר זול שהתגלה כפגום".



"רמת תיקון הכשלים אינה מספקת והיינו רוצים לתקן את הכשלים הרבים בצורה טובה יותר", הצהיר סעד, שהסביר: "אנחנו הצבנו בדוח הזה מראה המצביעה על כך המפקחים על הביטוחים היו מודעים לבעיה במשך 20 שנה, החל משנת 1998. הביטוחים הקבוצתיים נמכרו לאזרח כמוצר זול שהתגלה כפגום, מדובר על מוצר גרוע במחיר נמוך".



לדבריו, "אנשים שמחו מאוד שהם משלמים מחיר נמוך, אך לא ידעו כמה הוא גרוע. היה פער ניכר בין האופן בו חלק מהמבוטחים הבין את מהות הביטוח לבין מאפייני הפוליסות. חברות הביטוח שמכרו את הפוליסות ובעלי הפוליסות היו צרכים לספק את המידע ולהזהיר, כשמעל כולם נמצא הפיקוח על הביטוח שלא טיפל בנושא, זאת למרות שכל הגורמים ידעו על כל הפרטים".



גבי גזית התייחס לדבריו וטען: "אני יכול להעלות על דעתי מדוע הביטוח המשיך לשווק את המוצר הזה, הרי הוא עשה ממנו כסף קל, אינני יכול להבין מדוע המפקח על הביטוח התרשל 20 שנה".



"זו המסקנה החמורה ביותר שיש לנו בדו"ח", השיב עורך הדין סעד. "הוא זה שהיה צריך לפתור את הבעיה הזו, בשנים האחרונות ממשיכים לבצע הערכות על המוצר בידיעה ברורה שהמוצר הוא פגום. חייבים להפסיק לטמון את הראש בחול. הוחלט כי המפקחת לא תאריך עוד את הביטוחים. התרענו בפני שר האוצר לפני מספר חודשים כי השנה הולכת ומסתיימת, הזמן דוחק וכמנהל החטיבה הכלכלית במשרד מבקר המדינה".