ענקית הנסיעות הבינלאומית 'אובר' פותחת בתחרות חדשה למוניות במרכז. יוני גריפמן, מנכ"ל אובר ישראל סיפר הבוקר (רביעי) ב-103FM: "נהגים שרוצים להירשם לשירות הם נהגים כמוני וכמוך, עליהם להיות מעל גיל 21 עם ביטוח ורישיון בתוקף ועם ניסיון של שנתיים על הכביש. אנחנו פועלים לפי החוק ופוגשים את כל הנהגים שלנו פנים אל פנים ובמקביל אנחנו גם פונים לצדדים שלישיים שיעשו להם מבחן התאמה". 


לדבריו, "בנוסף לכך, אנחנו דוחפים את נושא הרגולציה וההסדרה של הסעות המונים בישראל". כשנשאל מדוע התהליך כה מורכב כשמדובר בטרמפ בתשלום השיב: "המודל שאנחנו רוצים להכניס בישראל הוא של נהגים בשכר שדומה מאד לנהגי מוניות שעובדים לפרנסתם בהסעת המונים, אנחנו חושבים שיש לפקח על השירות באמצעות הרשויות המוסדרות".

על השימוש בשירות סיפר: "כשאתה נרשם לאפליקציה אתה מוסר את מספר כרטיס האשראי שלך באופן חד פעמי ומרגע שסיימת את הליך ההרשמה אין לך צורך לדאוג לנושא התשלום. הנסיעה זולה בעשרות אחוזים ממונית כיום, למוניות ישנם תעריפים שונים ומשונים ובעיקר גבוהים, אצל אובר התעריף הוא קבוע, כשהלקוח יודע עליו עוד לפני שהוא מזמין את הרכב. ישנו מגוון רחב של נהגים ב'אובר', חלקם סטודנטים וחלקם גם פנסיונרים, אלו אנשים כמוני וכמוך".


נהגי מוניות בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני
נהגי מוניות בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני


 
על שירות אובר בישראל סיפר: "אנחנו פועלים כיום בארץ ללא מטרת רווח כך שהנהג מוגבל בסכום הכספים שהוא רשאי לקבל. איננו יכולים להפעיל כיום את השירות של אובר X בישראל לעת עתה. אנחנו עובדים על פתרונות שיתאימו לכל הצדדים. החזקת רכב בישראל היום היא יקרה מאד ולכן השירות שלנו עדיין משתלם הרבה יותר. אנחנו רוצים לקדם דיאלוג עם נהגי המוניות וישנם מודלים שנוסו כבר בעולם בנושא. אם הרגולטור ונהגי המוניות יבינו את השינויים הטכנולוגיים שעוברים על עולם התחבורה הם יגלו שזה הזמן למצוא פתרונות לבעלי מספרי המוניות במטרה להביא את הציבור במדינת ישראל למציאות תחבורתית טובה יותר".