כוכב מישלן הפך להיות שם נרדף לאוכל איכותי, וכמות המסעדות והשפים שניסו או מנסים להשיג את היעד הנכסף ארוכה להחריד. דווקא בגלל זה, ובגלל האיכות של המותג, הוחלט במשרד התיירות לשתף פעולה עם החברה, שעוסקת גם בייעוץ לעסקים ולמדינות. אנשי המשרד הודיעו כי הזמינו ממישלן מחקר עצמאי על המצב הגסטרונומי בישראל והפוטנציאל התיירותי שלו. בישראל הביעו סיפוק על שיתוף הפעולה המתהווה, שכן מסקנות הדו"ח יהוו כלי עבודה מרכזי עבור משרד התיירות בקידום התיירות הקולינרית, ומדד ליכולת התחרות של הסצנה הקולינרית בישראל ביחס למתחרות ברחבי העולם



ממשרד התיירות נמסר: "בהמשך לגידול בתנועת התיירות לישראל ובהמשך להתקדמות המהירה בפיתוח התיירותי, ישראל ממשיכה לבסס את היותה יעד תיירותי תוסס ומוביל. במטרה להרחיב ולפתח את ישראל כיעד קולינרי כחלק מהחוויה התיירותית, המשרד לומד בימים אלה את הפוטנציאל הגסטרונומי, ובמיוחד את מעמדו ביחס לבירות קולינריות בעולם.



בהיותה של מישלן אוטוריטה בתחום הגסטרונומי - משרד התיירות הזמין ממישלן מחקר עצמאי על המצב הגסטרונומי בישראל והפוטנציאל התיירותי שלו.


בימים אלה מתבצע המחקר אמצעות מומחי מישלן, כאשר הדו"ח הסופי צפוי להיות מוצג למשרד התיירות עד סוף השנה. מסקנות הדו"ח יהוו כלי עבודה מרכזי עבור משרד התיירות בקידום התיירות הקולינרית, ומדד ליכולת התחרות של הסצנה הקולינרית בישראל ביחס למתחרות במקומות אחרים בעולם".