בשעה שהבורסה ורשות ניירות ערך עושות מאמצים ניכרים לשכנע חברות ישראליות לרשום את מניותיהן למסחר, הודיע אתמול בנק לאומי על שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם נאסד"ק. המטרה היא לקדם הנפקות של חברות הייטק ישראליות בבורסה זו. שיתוף הפעולה ייעשה באמצעות חברת לאומי טק, שהיא זרוע הביצוע של הבנק בענף ההייטק. שני הגופים השיקו תוכנית משותפת להכנת חברות הייטק ישראליות לקראת ההנפקה. מדובר בהכנה מעשית להנפקה ובבחינת אפשרויות מימון להמשך הצמיחה.



ההסכם נחתם שלשום בין נשיא בורסת נאסד"ק, נלסון גריגס, למנכ״לית לאומי רקפת רוסק־עמינח. החברות יוכלו להשתמש בנכסיה הגלובליים ובתובנות של נאסד״ק ובפלטפורמה שמציע לאומי טק בניהול יפעת אורון, המלווה מבחינה בנקאית כ־60% מחברות ההייטק הישראליות. התוכנית לשיתוף פעולה תכונה (GGG) תכלול סדרת מפגשים סגורים לבכירי חברות טכנולוגיה פרטיות המתאימות לפרופיל של הנפקה ראשונית בנאסד״ק ומתעניינות בתהליך.



קרש מקפצה לחברות ישראליות





במפגשים יפורטו ההיבטים הכרוכים ברישום למסחר, ובכלל זה היבטים משפטיים, רגולטוריים ובינלאומיים. נציגי החברה ייפגשו עם מנהלים של החברות הנסחרות בנאסד״ק, ועם מומחים בנושאי בנקאות, השקעות וחשבונאות. בין היתר יעסקו במפגשים בחשיבות של קשרי משקיעים, בתקשורת ובמיומנויות הצגת פרזנטציה. המפגשים ייערכו בתל אביב ובניו יורק.



מנכ״לית לאומי, רקפת רוסק־עמינח: "ריבוי הנפקות בנאסד״ק הוא נכון ומתבקש לאור מיצובה של תעשיית ההייטק בעולם. מדובר בקרש קפיצה לחברות ישראליות. זה לא סוד שבורסות רבות מחזרות אחרי היזמים הישראלים, אולם נאסד״ק היא המובילה והאטרקטיבית בהן".



יפעת אורון מדגישה את התועלת ללקוחות בנאסד״ק: "לאומי טק הפכה לבית הפיננסי של תעשיית ההייטק, והיא ממשיכה לגבש דרכי עבודה ושירותים המותאמים באופן ייחודי לחברות הישראליות. השיתוף עם נאסד״ק נותן כלי עבודה חשוב, שבעזרתו נוכל לסייע לחברות ישראליות". נשיא נאסד״ק: "אנחנו חלק אינטגרלי מהכלכלה הישראלית, ויש יותר מ־80 חברות ישראליות בנאסד״ק".