מנכ"ל אל על דוד מימון הודיע היום (שלישי) במפתיע לדירקטוריון על החלטתו להתפטר מניהול החברה. מימון הועסק באל על מזה 12.5 שנים, מתוכם ארבע שנים בתפקיד המנכ"ל. החברה נשלטת על ידי משפחת בורוביץ ובתפקיד סגן יו"ר הדירקטוריון משמשת תמי מוזס בורוביץ. כיו"ר הדירקטוריון משמש אלי דפס, לשעבר מנכ"ל קופת חולים כללית. מימון הוא המנכ"ל השלישי העוזב בעשור האחרון את התפקיד המאתגר, כאשר קדמו לו אליעזר שקדי ולפניו חיים רומנו.



במכתב לעובדי החברה תיאר מימון חלק מההישגים המשמעותיים אשר הושגו בתקופתו, ביניהם תכנית הצטיידות היסטורית ב-16 מטוסי בואינג 787 דרימליינר, אשר שניים מהם כבר נקלטו בהצלחה בחברה, כמו גם השקת כרטיס האשראי Fly Card, אליו הצטרפו כבר למעלה מ-250 אלפי לקוחות ובעל מחזור מכירות משמעותי, השקת קווי תעופה חדשים - שני יעדים חדשים ארוכי טווח - בוסטון ומיאמי, והרחבת רשת הנתיבים באירופה. 

בנוסף, הוא ציין את רכישת חברת ישראייר על ידי חברת סאן דור, אשר ממתינה לאישור רשות הגבלים עסקיים, קביעת מדיניות מלאי של החברה הכוללת רמות מלאי, עיתוד, מתן ברקודים, הטמעת מערכת ERP וירידה משמעותית בהזמנות דחופות של חלקי חילוף, אשר צפויים להביא לחסכון מצטבר משמעותי של עשרות מיליוני דולרים. 
 אל על שיפרה בשנים האחרונות באופן משמעותית את מצבה העסקי.  ירידת מחירי הדלק והגידול בתנועת הנוסעים שיפרו את הרווחיות ולראשונה בתולדותיה גם חולק דיבידנד במזומן. החברה החלה באחרונה בתכנית הצטיידות רחבת היקף של 16 מטוסים חדישים מסוג דרימליינר.

דוד מימון (במרכז התמונה). צילום: דוד פרג'
דוד מימון (במרכז התמונה). צילום: דוד פרג'

 

 המהלך העסקי האחרון היה המיזוג של חברת טיסות השכר ישראייר יחד עם חברת הבת סאן דור. במכתבו לדירקטוריון הסביר מימון: "זכיתי להיות חלק מארגון מיוחד ויוצא דופן. מימשתי את החזון והתכנית העסקית כולל השקת כרטיס פליי קארד שהצגתי עם כניסתי לתפקיד המנכ"ל".
 
לדבריו "זכיתי לעבוד עם אנשים רבים בחברה. העבודה היומיומית הקשה והמקצועית של כל אחת ואחד מעובדי אל על, בארץ וברחבי העולם, הם בסיס איתן להמשך שגשוגה". מימון ימשיך בתפקידו עד לבחירת מנכ"ל חדש והשלמת תהליך החפיפה.
 
 אלי דפס, יו"ר החברה: "למימון זכויות רבות אל על ותרם להתמודדותה בזירה התחרותית המאתגרת ולביסוס עתידה תוך ראייה אסטרטגית ארוכת טווח".