ענקית הקמעונות שופרסל הציגה אתמול דוחות כספיים מצוינים לרבעון השלישי של 2017. שופרסל הרוויחה ברבעון 65 מיליון שקל (2.2% מההכנסות), לעומת 51 מיליון שקל (1.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח מתחילת השנה הסתכם ב־198 מיליון שקל, לעומת 166 מיליון שקל ב־2016.

החברה, הנשלטת על ידי דיסקונט השקעות, הציגה רווח תפעולי של 115 מיליון שקל, המהווה 3.8% מההכנסות החברה, לעומת 104 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2016.



עם זאת, ההכנסות ברבעון ירדו ב־0.7% ל־3 מיליארד שקל, בשל עיתוי חגי תשרי, שצמצם את מספר ימי המכירה. גורם נוסף שגרם לקיטון בהכנסות היה שדרוג ושיפוץ הסניפים הקיימים. במהלך הרבעון השיקה החברה את שירותי הקנייה המתקדמים והעצמיים של "סרוק וקנה".



ההכנסות מתחילת 2017 הסתכמו ב־8.9 מיליארד שקל. 11% מהיקף המכירות נעשו באמצעות מערך האונליין ו־20% באמצעות המותג הפרטי. החברה נמצאת בעיצומה של תוכנית השקעות בהיקף 300 מיליון לצורך הרחבת המכירות באונליין. התוכנית תאפשר הכפלה של היקף המכירות מ־1.4 מיליארד שקל לכ־3 מיליארד שקל בתוך חמש שנים.



מנוע צמיחה נוסף של שופרסל, הנחשף כאן לראשונה, הוא היבוא האישי. החברה עומדת לחתום על שיתוף פעולה עם חברת סחר אמריקאית להקמת אתר אינטרנט ליבוא אישי של מאות אלפי מוצרים באמצעותה.



"ביקשנו אישור להיות הבעלים של המיזם, אבל לא קיבלנו בגלל שיקולי הרגולציה. המודל העסקי יופעל בדרך של שיתוף פעולה", אמר ל"מעריב־השבוע" אברכהן.




"2018 תהיה שנת היציאה לדרך"



לדברי מנכ"ל הרשת, הביקוש לעולם האונליין גבוה למדי: "אנחנו עדיין בשלבי ההתחלה. אני שומע את הביקורת על ליקויים במערך הנוכחי, וזה חמור מאוד ולא תקין. אנחנו שומעים את התלונות ומתחקרים ועושים את המקסימום כדי שאלה לא יחזרו על עצמן.



"תנאי השוק מאתגרים גם בתחום המותג הפרטי", הוסיף אברכהן. "האתגר הוא ליצור את הבידול והמובילות להרבה שנים קדימה. המותג הפרטי יפותח גם לעוף, לבקר וכמובן לתחום הפארם. אנחנו הולכים להרחיב את הפעילות בתחום המזון לתינוקות גם למגזר החרדי. שם נצטרך לתת הצעות ערך".



כאשר אברכהן מדבר על תחום הפארם, יש לציין כי שופרסל השלימה לפני חודשיים את רכישת השליטה בניו־פארם: "אנחנו הולכים להיות עם 62 סניפים ומחזור ראשוני של 550 מיליון שקל, אבל מתכוננים לעשות הרבה הרבה יותר. 2018 תהיה שנת היציאה לדרך" אומר מנכ"ל שופרסל.



לדבריו, כבר היום יש לרשת 18 בתי מרקחת בסניפים וגם 40 סניפים בשיתוף רשות הדואר. "אנחנו מתכוונים להרחיב את הפעילות וכבר נכנסנו למו"מ עם קופות החולים". מלבד זאת, אברכהן הכחיש במרץ את הפרסומים שלפיהם ההחלטה על הפסקת מועדון הלקוחות עם לאומי קארד והמעבר לכאל התקבלה בלחץ בעלי השליטה.



"אני חוזר ואומר: לא יקרה שום פרויקט בשופרסל שאני נדרש לעשות ואני לא מאמין בו. מה שיקרה בשופרסל הם רק מהלכים לטובת החברה. אנחנו מצפים לשיתוף הפעולה עם כאל. ב־19 בינואר 2018 נחזיק ב־100% מהמועדון, אחרי שנרכוש את חלקן של לאומי קארד (16%) ופז (20%) תמורת כ־170 מיליון שקל. ננהל את העסק בלבד ואני בטוח שנצליח", אומר אברכהן.



יש לציין כי דירקטוריון החברה לא החליט הרבעון על חלוקת דיווידנד במזומן, אבל נראה שזה יקרה עם פרסום הדוחות השנתיים. יו"ר הדירקטוריון ברמן: "בשנתיים האחרונות אנחנו מתנהלים בצורה מסודרת בעניין הדיווידנד. פעם בשנה נחלק, כשנסיים את השנה. אפשר לצפות לכך שכל בעלי המניות יהיו מרוצים".