ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע היום (שלישי) שהחל מכניסת השבת ועד לצאתה, נמל התעופה בן גוריון יפעל במתכונת יום כיפור. המשמעות היא שביתה מלאה בנתב"ג ודחייתן וביטולן של עשרות טיסות של חברות התעופה הזרות. ועד העובדים הודיע שההחלטה על ההשבתה התקבלה לאחר ששר הפנים אריה דרעי הקים ועדה בה שותפים ראשי יישובים באזור השפלה, אשר מטרתה הכשרת מהלך לגביית כספי ארנונה מרשות שדות התעופה.
הוועד טוען עוד, כי לאחר שהוגשה לבג"ץ עתירה על ידיהם נגד הכוונה לגבות כספי ארנונה, האיצה הוועדה את פעילותה בניסיון להקדים את ההליך המשפטי. בוועד סיפרו כי "כבר בעבר ניסו ראשי מועצות בשפלה לגבות כספים מהרשות אולם ראש הממשלה נתניהו התחייב בכתב כי לא ייגבו כספים
ולאור העובדה שהרשות אינה סמוכה לשולחן משרד האוצר או תקציב המדינה היא לא מקבלת שירות מאף יישוב באזור ומתפעלת הכל באופן עצמאי ועל חשבונה".

עוד נטען, שהרשות גם אינה מקבלת שום שירות מוניציפלי מהיישובים הסמוכים לה, משלמת מיסים למדינה בשווי חצי מיליארד שקל בשנה ומבצעת פרויקטים לאומיים או לפחות מסובסדים של המדינה שהרשות מממנת מהכנסותיה.

יפעל במתכונת יום כיפור. נתב"ג ביום עמוס. צילום: פלאש 90

 
יו"ר הוועד, פנחס עידן, תקף בחריפות את הכוונה לגבות כספים מהרשות. "זהו ניסיון חמור לקבוע עובדות בשטח ולבצע מחטף פוליטי בשנת בחירות ברשויות המקומיות שמטרתו גיוס כספים מהרשות כדי לפתור בעיות מקומיות בטרם הדיון המשפטי בבג"ץ", אמר, "אנו קוראים לשר הפנים ולוועדה מטעם שהוקמה להמתין לדיון המשפטי ולא לקבוע עובדות בשטח".
"אם היוזמה לגביית הכספים תצא לפועל, הראשונים שישלמו את המחיר יהיו אלפי עובדים שעלולים לאבד את פרנסתם ואלפי נוסעים שיפגעו בשירות ובבטיחות", הוסיף ותקף, "ראשי הרשויות אולי שכחו, אבל רבים מעובדי הרשות ובחברות הנסמכות עליה הם תושביהם".

דובר ההסתדרות יניב לוי מסר כי "חששותיהם של העובדים מפני ההשלכות שעלולות לפגוע באיתנות הכלכלית של הרשות הם חששות מובנים וההסתדרות פועלת מול כל הגורמים על מנת למצוא פתרון הולם ומוסכם".

מפורום עוטף נתב"ג נמסר כי "אנו דוחים בשאת נפש את ניסיון ארגון העובדים של רשות שדות התעופה לחבל בחופש התנועה של תושבי מדינת ישראל כאילו מדובר בעסק פרטי. בקשת הרשויות לצדק חלוקתי נובעת מהנזקים הכלכליים והאחרים, העצומים, שנגרמים לרשויות אלו והיא אינה באה על חשבון העובדים.

"רווחי רשות שדות התעופה נאמדים במיליארד ש״ח בשנה, לאחר כל ההשקעות וחלוקות השכר. פורום הרשויות מבקש צדק חלוקתי רק ביחס לרווחים אלו ובשום פנים לא על חשבון העובדים. שר האוצר משה כחלון ושר הפנים אריה דרעי, הביעו עמדה נחרצת לגבי רצונם לסייע לחלשים ולגרום לצדק חלוקתי כולל במדינת ישראל, ו-250,000 תושבי רשויות עוטף נתב״ג מחזקים את ידיהם".