עורכי הדין של בנק מזרחי טפחות ובעלי השליטה בבנק אגוד אינם מבזבזים זמן. ל"מעריב־השבוע" נודע שהם יפנו כבר היום לממונה על ההגבלים העסקיים עו"ד מיכל הלפרין כדי לקבל את אישורה למהלך המיזוג. הפנייה תיעשה באמצעות עו"ד דליה טל, ממשרד מיתר, ליקוורניק, לשם.



בבקשה ייאמר שהמיזוג ייעשה בדרך של מכירת 75% ממניות בעלי השליטה בבנק, בראשות שלמה אליהו ומשפחות לנדאו, מנור ואלמוג, תמורת הקצאה של מניות בנק מזרחי טפחות. עו"ד הלפרין צפויה לאשר את המיזוג, אך תתנה זאת בשמירה על רמת השירות הנוכחית ובכך שצמצום מספר הסניפים של שני הבנקים לא יפגע ברמת השירות ללקוחות. למרות זאת, ייתכן שסניפים מסוימים של שני הבנקים הנמצאים בקרבה גיאוגרפית זה לזה ייסגרו.



המיזוג בין בנק אגוד לבין בנק מזרחי טפחות יוצא לדרך לאחר שהניסיונות לאתר משקיע אחר כשלו. ל"מעריב־השבוע" נודע כי במסגרת מאמצים אלה נעשו ניסיונות לאתר משקיעים בארה"ב, באירופה (באמצעות בנק ההשקעות של אדוארד קוקרמן) ובמזרח הרחוק (באמצעות בנק ההשקעות היפני נומורה). כל הגורמים סירבו אפילו לבדוק את ההצעה, בעיקר בשל הרגולציה המחמירה בישראל.



גם אלי יונס, לשעבר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, ניסה לארגן קבוצת משקיעים, אולם המפקחת על הבנקים חדוה בר, שניהלה איתו מספר פגישות, פסלה את הצעתו, בנימוק שמדובר בעסקה ממונפת שאינה עונה על כללי הלימות ההון. לאחר כל אלה המתעניינים היחידים נותרו בנק דיסקונט (שבשלב מסוים פרש מהמגעים) ובנק מזרחי טפחות, שאיתו המגעים הבשילו לכלל עסקה כאמור. עוד נודע שלצורך קידום העסקה שכרו הצדדים את שירותי הלובינג של משה תאומים (יעל אלמוג, מבעלי אגוד, שותפה בפעילות הנדל"ן של הקבוצה).



המגעים מתקדמים למרות הביקורת הציבורית החריפה נגד המיזוג מצד שר האוצר משה כחלון ומצד יו"ר ועדת הכספים משה גפני, שאף איים אתמול לפגוע במעמד המפקחת על הבנקים לנוכח תמיכתה במיזוג. גפני אמר כי "ההתנגדות מצד כל סיעות הבית לעסקה והביקורת על עמדת הפיקוח על הבנקים עלולות להוביל למהלכים שלא ייטיבו עם הפיקוח על הבנקים. זה יכול להגיע למצב שבו יפרידו את הפיקוח על הבנקים מבנק ישראל".