תביעה בגובה 240,384 שקל הוגשה לבית הדין לעבודה על ידי מזכירה שעבדה במרכז החדש למוזיקה ברמת גן, בטענה כי היא פוטרה בניגוד לחוק בזמן שהייתה בהריון. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד הדס כהן ממשרד עורכי הדין חיות גרינברג, נטען כי במשך כשנתיים וחצי עבדה המזכירה במשרה מלאה ובשכר חודשי לשביעות רצונו של המנהל. לדבריה, השינוי חל בסוף שנת 2016, כשילדה את בנה הראשון ונטלה חופשת לידה של חצי שנה, ואת מקומה מילאה מזכירה מחליפה.



לטענת התובעת, היא יזמה עם המנהל שיחה ובה הודיע שיעביר אותה תפקיד, אולם התחייב כי תנאי העסקתה לא ייפגעו. בהמשך שינה המנהל את דעתו והודיע לתובעת כי תשוב לעבודתה הרגילה כמזכירתו האישית. כחודש לאחר שחזרה מחופשת הלידה חלה בנה התינוק בצורה קשה והיא נאלצה להיעדר מעבודתה עקב אשפוזו בבית חולים. לדבריה, כשהתקשרה להודיע על כך לבוס, הוא השיב לה בזלזול כי אין צורך שתגיע גם למוחרת.



כשחזרה לעבודה, הודיע לה המנהל על שינוי בתנאי העסקתה: מעתה היא תקבל שכר על פי שעות עבודה בפועל ולא שכר חודשי. לדברי המזכירה, כאשר יצאה לחופשה השנתית שלה בחודשי הקיץ, עם כל העובדים, גילתה כי היא שוב בהריון. עם שובה לעבודה, סיפרה על כך למעסיקה ובתגובה הוא ענה: "אני אמור להגיד לך עכשיו מזל טוב? את לא תתקעי אותי עכשיו עם ההריון שלך. אני לא יכול לגעת בך עכשיו שנה וחצי, וזה לא מתאים לי". לטענתה, הוא הוסיף: "גם אם על פי חוק מותר לך, אני מודיע לך שזה לא מתאים לי".



"הנתבעים ניצלו את מקצועיותה ונאמנותה של התובעת במשך שנים, עד השלב שבו ביקשה להגדיל את משפחתה, או אז נהפכה בן לילה לסרח עודף!", טוענת עו"ד כהן. "התנהלותם הפוגענית, המבזה והמשפילה של הנתבעים, שהסתיימה כאמור בפיטורי התובעת, הותירו אותה מושפלת, ללא מקור פרנסה, כשברור לכל שהיא תתקשה למצוא עבודה חדשה בתקופת הריונה ובתקופה שלאחר הלידה הצפויה".



מלשכת התאגידים העירוניים נמסר בתגובה: "במסגרת הליכי התייעלות שעליהם החליט הוועד המנהל של עמותת המרכז החדש למוזיקה, הועברו חלק מהעובדים והמורים לשכר שעתי במקום לשכר גלובלי, וכן בוצעו שינויים נוספים בנוהלי העבודה ובהתקשרויות עם ספקים. כאמור, העובדת לא פוטרה מעבודתה אלא סירבה לקבל את השינוי בתנאי העסקתה, כפי שנעשה לא רק כלפיה – והודיעה למנהלה כי היא רואה בסירובה לכך כפיטורים. טענות הצדדים יתבררו בבית הדין".