משפחתו של איש העסקים אליעזר פישמן, שחווה נפילה כלכלית גדולה, לא מוותרת ומסרבת להעביר מניות לקופת כונס הנכסים. אלה לוי וינריב, כתבת משפט ומיסוי ב'גלובס' התייחסה הבוקר (חמישי) ב-103FM לפרשה וטענה: "מדובר בסיפור שהלך והסתבך. הנאמן ביקש לחייב את רעייתו של אליעזר פישמן, טובה פישמן, ואת הילדים שלהם בחובות של אביהם. בדרך כלל לא פוגעים בנכסי המשפחה כשיש אדם שפושט רגל, והוא זה שנקלע לחובות והוא זה שצריך להחזירם. במקרה של פישמן, הנאמן מצביע על תופעה מדאיגה". 

לדברי וינריב, "איש עסקים יודע שהוא נקלע לחובות ענק ויודע שהוא עומד לפשוט רגל ולהיפרד מנכסיו ולכן הבריח במהלך 15 שנים נכסים למשפחה שלו ומשתף אותם במניות והרווחים של הקבוצה שלו. טובה פישמן נמצאת על המוקד מכיוון שהיא בעצמה מודה שאין לה ידע עסקי אך מכהנת רשמית כדירקטורית ובעלת מניות בכל מיני חברות, היא אף מתועדת בפגישות והחלטות שקיבלה בעוד שבפועל ברור לכולם שהיא לא מבינה בהם שום דבר. 

"הנאמן טוען ששמו את האישה בפרונט ומערבים אותה בעסקים וברכוש שנרכש מכספים שפישמן הוציא מהחברות. אליעזר פישמן קיבל החלטות עסקיות לא נכונות תוך סיכון גבוה על גבו של הציבור. משפחתו נהנתה מהרווחים ומהכסף שהגיע ממניות הבנקים".

אילה חסון התייחסה לדבריה וטענה: "אדם נורמטיבי שיושב ברכבו כעת ושומע את דברייך, ואומר לעצמו שהוא היה חייב לבנק 100 אלף שקלים ועבר גיהינום מצד הבנק שקרע אותו, בעוד שפישמן נותר חייב ארבעה מיליארד שקלים. אלו מספרים שהאדם הסביר מתקשה להבין אותם". ענתה לה אלה לוי וינריב: "לבנקים הייתה יד קלה על הלוואות שנתנו לבתי עסקים, במקרה של פישמן זה היה באמת מאוד קיצוני ולכן הבנקים מצאו את עצמם עם המכנסיים למטה כשהתיק התפוצץ. פישמן קנה רכוש עבור רעייתו מכספי הציבור ולכן ישנה כיום תביעה הדורשת להשיב את הכספים שהעביר למשפחתו בחזרה לציבור".

 

עריכה: איתמר זיגלמן