ההייטק מתגייס למען מפוטרי טבע: על רקע המשבר העצום בענקית התרופות הישראלית והפיטורים הצפויים של למעלה ממחצית העובדים, מנהלי החברות יצאו היום (חמישי) במכתב משותף הקורא למפוטרי החברה להיקלט אצלם. בין החברות ששותפות ליוזמה: יוטפו, פיוניר המחפשים אנשים בשרות לקוחות ומהנדסים, קלטורה המציעים בנוסף לקליטת עובדים גם סיוע למפוטרים לקראת ראיונות עבודה, קורטיקה המחפשים עובדים מתחום מוצר טכני, בידלגו, אינראקטיב, ווינדוורד, וויביטז המעוניינים להעסיק עובדים בעיקר בתחומי פיתוח מוצר וקריאייטיב.



במכתב ששיגרו המנכ"לים נכתב: "כמו כל עם ישראל, התעוררנו למציאות שחברת טבע החליטה והודיעה על פיטוריהם של אלפי עובדים בישראל. אולי החברה הכי 'ישראלית' שצמחה פה בעשורים האחרונים. החברה החליטה לחסל פעילויות שלמות בארץ והודיעה על כך בהודעה לקונית לבורסה".



"ואתם העובדים - מה אתכם? אנו מאמינים שכל סוף הוא התחלה חדשה. גם את חלקינו פיטרו מחברות הייטק במהלך השנים, אך לעתים זה גורם לחשוב אחרת. לצאת מאזור הנוחות שלי ולחשוב איך אני יכול למקסם את הפוטנציאל שלי ושל האנשים שמסביבי. לכן אנו מציע לכם לבדוק מה קורה עם הסטארטאפים הישראלים. נכון לעכשיו, ההייטק הישראלי צמא לגיוס מאות ואלפי עובדים חדשים למשרדים שונים, בהם אנשי פיתוח ותכנות, מכירות, ניהול לקוחות ושיווק ועוד. מי שרוצה להיות חלק ממשהו ישראלי, גדול, משפיע ולאורך זמן מוזמן לפנות אלינו. להתראות בקרוב, נשמח לקלוט כל עובד פוטנציאלי".


הפגנת עובדי טבע בקרית שמונה. צילום: אביב עגיב



ביום ראשון: שביתה כללית במשק
 
בשעה 14:00 צפויה החברה לפרסם את "תוכנית ההתייעלות" המלאה שלה, בה יפורט כמה עובדים יפוטרו ומה יעלה בגורל המפעלים בארץ. יש לציין כי המנכ"ל החדש, קאר שולץ, שמוביל את תוכנית ההתייעלות, מתכוון לבצע את המהלך בהקדם ולשלוח את העובדים כבר במהלך חודש ינואר לביתם. לקראת ההודעה, הפגינו היום בשעות הבוקר מאות מעובדי המפעל בקרית שמונה.

המפגינים, שהיו מחוץ לשערי המפעל באזור התעשייה הצפוני של העיר, חסמו את שעריו. בהמשך יצאו העובדים יחד עם יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון יונה פרטוק ותושבים מהעיר ומהסביבה, לצעדת מחאה בכביש 99. במקביל לכך, עובדי מפעל טבע טק בנאות חובב עזבו בשעה 11:00 את עמדותיהם והתרכזו בשערי המפעל להפגנת מחאה נוספת.
 
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כינס אמש מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הכריז על שביתה כללית שתתקיים במשק ביום ראשון הקרוב. לדבריו, "ההסתדרות לא תעמוד מנגד. ביום ראשון נשבית את כל מפעלי טבע, כולל נמלי הים והאוויר. המשק הישראלי יהיה ביום ראשון עד הצהריים בסולידריות עם עובדי טבע".
 
"עובדי טבע פזורים בכל הארץ, מקריית שמונה ועד הנגב, כמו גם בירושלים ובנאות חובב. המנהלים של טבע ידעו להכניס לכיסים שלהם מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות, והיחידים שנושאים בעלות הזו אלה העובדים. אנחנו רואים את העובדים נושאים בנטל, לא רואים אותם והם לא קיימים. הצעד הראשון שהמנכ"ל עושה זה פיטורים המוניים, ביחד עם הדירקטוריון. הצעד הראשון הוא פיטורים המוניים בישראל - זה פשוט בושה", הוסיף ניסנקורן.