מאות נוסעים עדיין תקועים בנמל התעופה בן גוריון בעקבות השביתה הגדולה שהתקיימה הבוקר (ראשון) כאות סולידריות עם עובדי טבע, שכללה גם את השבתת שדה התעופה עד השעה 12:00. אומנם השביתה הסתיימה רשמית בשעה 12:00, אך רק מהשעה 14:30 חזר שדה התעופה לפעולה. זאת מכיוון שגם הליך הצ'ק אין של הנוסעים ושינוע הכבודה וביקורת הדרכונים - הליכים שמשכו כשעתיים וחצי וגרמו לעיכובים משמעותיים. נוסעים רבים שהגיעו לנתב"ג לא ידעו על השינויים, רובם תיירים.

על פי הצפי, עד שעות הערב תירשם תנועת שיא של 208 המראות ונחיתות בשדה התעופה: 107 נחיתות ו-101 המראות. על כן רשות שדות התעופה תגברה את הצוותים בניסיון להקל על העומס הרב הצפוי בשדה.

בין הנוסעים שנתקעו בשדה בעקבות השביתה היה קרלוס, שאמור היה לעלות יחד עם אשתו ובנו לטיסה לניו יורק ומשם לארץ מגוריו בגואטמלה. בשיחה עם מעריב אונליי, אמר קרלוס בייאושן: "הטיסה שלנו תצא כנראה רק ב-14:30 אבל הפסדנו שתי טיסות קונקשן, בניו יורק ובגואטמלה. שילמנו על הטיסות האלה 2,830 דולר אני לא יודע מה נעשה. אף אחד בניו יורק לא ירצה להחזיר לנו את הכסף ואני חושש שנצטרך לקנות כרטיס נוסף אבל אני מחכה, אולי יתחשבו". בינתיים, הוא ומשפחתו נאלצים להוציא עשרות שקלים על שתייה ואוכל קל במזנונים ובבתי הקפה, שם דווקא העסקים פועלים כרגיל והכיסאות מלאים.

תקועים בשדה התעופה. צילום: אבשלום ששוני

צילום: אבשלום ששוני

"לא ידענו על השביתה"

גם ישראלים שלא פתחו את המיסרונים בנושא מחברות התעופה, נתקעו והגיעו לשווא הבוקר לשדה. ואדים ומיכאל מנתניה, שהשתחררו לפני כשנה מצה"ל, עבדו קשה לקראת הרגע בו היו אמורים לטוס הבוקר לבנגקוק. "יצאנו בשעה 4:00 בבוקר מנתניה, ורק כשהגענו לפה התברר לנו שיש שביתה. לא ידענו וכנראה שלא ראינו את ההודעה. עכשיו הטיסה שלנו צריכה לצאת רק ב-16:00, מה נעשה פה כל היום אנחנו לא יודעים. לחזור לנתניה אין טעם".
מיכאל אף הביע חשש שהשביתה תגרום לו ולחברו לנזק של מאות דולרים מכיוון שהם קנו טיסת פנים מבנגקוק לקופנגן. "טיסת הפנים היא עם חברה תאילנדית והטיסה שלנו מכאן היא עם חברה מאוזבקיסטן, אז אני לא ידע אם יחזירו לנו את הכסף מקווה שבבנגקוק חברת התעופה תתחשב בנו ויתנו לנו כרטיס חילופי, אבל כבר הלך לנו יום מהחופשה שכ"כ חלמנו עליה", הם סיפרו לקראת יציאתם למסע של חודש וחצי לטיול אחרי צבא.

גייאנו מספה הגיע גם הוא לנתב"ג בשעה 7:30 עם משפחתו מחיפה, לקראת טיסתו לבירת אתיופיה אדיס אבבה. "הגענו ואז הודיעו לנו שאין טיסה, שיש שביתה", סיפר בשיחה עם מעריב אונליין. "קיבלנו הודעה לבוא ב-7:30, ובאנו. אני מקווה שהמטוס לא ייצא. עכשיו אנו מחכים", סיפר בחוסר אונים. נוסעת נוספת בשם חלי סיפרה: "לא עקבתי אחרי החדשות והגעתי מוקדם מידי. חבל, הפסדתי חצי יום של כייף בתל אביב".

צפויים עיכובים ועומסים רבים

יעקב כץ ומיילך למפנט, תלמידי ישיבה שהגיעו מירושלים כדי לעלות על טיסה לניו יורק, שם ה מתגוררים, סיפרו: "לא ידעתי על השביתה, יצאנו בבוקר מירושלים ורק כשהגענו לפה אמרו שיש שביתה". למפנט הוסיף: "הכל משמיים, כשהיינו פה בירושלים רציתי להיפרד מהרב שלי ולא הספקתי לראות אותו. עכשיו אחזור לירושלים כדי להיפרד ממנו כי הטיסה יוצאת אחרי הצהריים".

נוסעים נוספים רבים יושבים ברחבי השדה ומנסים להעביר את הזמן. אלה שגרים קרוב מעדיפים לחזור לבתיהם ולהגיע מאוחר יותר לשדה, כיוון שלפי ההערכות יחליפו עוד שעות ארוכות עד שיגיעו לפתח דלת המטוס. ההערכות הן גם שלאחר חידוש העבודה, יהיה עומס כבד בשדה. זאת כיוון שטיסות רבות שנדחו ימריאו בזה אחר זה והעובדים ייאלצו להעניק ירות לאלפי נוסעים בו זמנית.