עובדי טבע ממשיכים במאבק שלהם בעקבות החלטת ההנהלה לפטר 1700 מהם ולסגור את המפעלים בירושלים. לאחר שאתמול הפגינו מול ביתה של חברת הדירקטוריון גליה מאור, הבוקר (חמישי) הגיעו עשרות עובדים לרעננה, אל ביתו של חמי פרס, בנו של הנשיא שמעון פרס ז"ל. העובדים קראו לעבר פרס: "צא מהמרפסת, טבע קורסת" והניפו שלטים בהם נכתב כי "העובדים לא שקופים", "כישלון של המנהלים, לא על חשבון העובדים".



עובדי טבע מפגינים מול ביתו של חמי פרס

ההסתדרות הודיעה על המשך הצעדים הארגוניים שבהם נוקטים העובדים. היום תושבת באופן מלא הפעילות של מפעלי טבע בירושלים ובאשדוד. ביתר מתקני החברה, העובדים יערכו אספות הסברה ויחולו שיבושים בעבודה השוטפת. 



בתוך כך, שר הכלכלה אלי כהן (כולנו) קורא לחברי הדירקטוריון של טבע להתפטר בעקבות הכישלון הניהולי. בראיון למעריב סוף השבוע, שיתפרסם במלואו מחר, אמר כהן כי "טוב יעשו כל הדירקטורים שהיו אחראים לכישלון ואישרו את שתי עסקות הרכישה הגדולות והכושלות של טבע בארה"ב אם יניחו את המפתחות ויתפטרו, ויפה שעה אחת קודם".



"חברי דירקטוריון טבע חתומים על השמדת הערך הגדולה ביותר בהיסטוריה של הכלכלה הישראלית. פיטורי 1,700 עובדים ו־200 נוספים חודשיים קודם לכן התרחשו רק מפני שאותם דירקטורים אישרו וחתמו על שתי העסקות הכושלות". כהן התייחס, בין השאר, לגליה מאור, אמיר אלשטיין ויצחק פרטרבורג, שהתפטר מטבע רגע לפני ההכרזה על תוכנית ההבראה. בעמדתו זו מחזק כהן את עמדת ההסתדרות שפנתה לדירקטורים בטבע בדרישה להתפטר ועודדה את עובדי החברה לצאת ולהפגין כנגד.



שר הכלכלה קובע בצער שכיום טבע אינה ישראלית: "לאחר מינוי קאר שולץ כמנכ"ל, היא הפכה בעצם לחברה זרה, אחת מ־320 החברות הבינלאומיות הפועלות בישראל. כש־90% מהמכירות של החברה הן בחו"ל, 90% מבעלי המניות זרים והמנכ"ל אינו ישראלי ולא יהודי, אני מתקשה לקרוא לטבע חברה ישראלית".



ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר אתמול כי ישנם אנשי עסקים שרוצים לרכוש את המפעל של טבע בבירה ולמנוע את סגירתו. זאת למרות שבהנהלת החברה הבהירו כי המפעלים ייסגרו ולא יימכרו. בראיון בגלי צה"ל, תקף ברקת את בשר האוצר משה כחלון: "ירושלים היא בת ערובה של תפיסה פוליטית של כחלון - זה אבסורד שלא נקלט; הוא לא מדבר איתי מאז שתמכתי בראש הממשלה בבחירות האחרונות - אני מוכן להיפגש איתו הלילה אם הוא יגיד לי".