הנהלת טבע מתכוונת להביא לסגירת מפעל טבע אסיא בפתח תקווה ולפטר את מרבית עובדיו, כך נמסר היום (רביעי) בהודעה של ההסתדרות הלאומית לעובדי המפעל. במפעל טבע אסיא שעיקר עיסוקו הוא מחקר גנרי, ישנם כיום 135 עובדים. 
בהודעת ההסתדרות הלאומית לעובדים נאמר: "אנו מצטערים להודיע כי התבשרנו היום על כוונת הנהלת טבע לפטר את מרבית העובדים באתר אסיא ולהביא לסגירתו. אנו מסרבים לקבל את הבשורה. אנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לשנות את ההחלטה בשיתוף ועד העובדים. נפעל בשקיפות ונעדכן".

 מוועד עובדי טבע אסיא נמסר כי "הנהלת החברה הודיעה הלילה לעובדים על תכנית התייעלות. וועד עובדי טבע אסיא יחד עם ההסתדרות הלאומית בוחנים בשעה זו את הודעת החברה ושוקלים דרכי פעולה אפשרויות לצעד חריג זה".

לפני כשבועיים, הודיעה החברה על פיטורי 25 אחוז מעובדיה ברחבי העולם, זאת במסגרת "תוכנית ההתייעלות" של החברה. מדובר בכ-14 אלף עובדים, 1,700 מהם בישראל. 

בשבוע שעבר, נועד מנכ"ל החברה, קאר שולץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר לו כי לא ישנה את החלטתו לגבי הפיטורים והקיצוצים בחברה. הפגישה, שנערכת במשרד ראש הממשלה, בנוכחות שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה, אלי כהן, ושר העבודה והרווחה, חיים כץ נערכה כשבחוץ נערכה הפגנה של למעלה מאלפיים מעובדי החברה. 
 
בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר כי בפגישה דרשה הממשלה להשאיר את המפעלים בירושלים. "מנכ"ל טבע לא נענה לדרישה, אך הציע לעבוד יחד עם הממשלה כדי להכשיר עובדים ולחפש פתרונות תעסוקה חלופיים לרוב העובדים במפעלים שייסגרו. בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף לטבע ולממשלה, במטרה למצוא פתרונות הכשרה לעובדים. מנכ"ל טבע חזר על התחייבותו לשמור על מטה החברה והמו"פ של טבע בישראל".
 
מחברת טבע נמסר לאחר הפגישה, כי "המציאות העסקית הנוכחית של טבע מחייבת פעולה מידית ומשמעותית אשר תבטיח את עתיד החברה. ללא נקיטת צעדים נמרצים בשבועות ובחודשים הקרובים גוברת החשיפה להשתלטות פוטנציאלית על החברה. בהתאם לכך, לפני כשבוע פרסמה טבע תכנית רה-ארגון מקיפה, החיונית להשבת הביטחון הפיננסי והיציבות העסקית של החברה. תכנית הרה-ארגון צפויה להביא לצמצום של כ-14,000 משרות ברחבי העולם. חלק מהתכנית כולל רה-ארגון מקיף וביצוע אופטימיזציה ברשת התפעול של החברה, הבאה לאחר בחינה מדוקדקת של כל אחד מיותר מ-80 מפעליה ברחבי העולם".